חדשות

המועצה הלאומית למחלות לב וכלי דם פירסמה נייר עמדה המזהיר מהפסקת טיפול בסטטינים

"בפרסומים שונים שהופיעו בעת האחרונה", נכתב בנייר העמדה, "הובע ספק לגבי חשיבותם, בטיחותם ויעילותם של תרופות מקבוצת הסטטינים"

סטטינים (צילום: אילוסטרציה)

המועצה הלאומית למניעה ולטיפול במחלות לב וכלי דם - גוף ממלכתי מייעץ לשר ולמנכ"ל משרד הבריאות – הפיצה אתמול (ד') את עמדתה לגבי השימוש בסטטינים למניעה ולטיפול במחלות קרדיו-וסקולריות. על מסמך העמדה חתום פרופסור אלכסנדר בטלר, יו"ר המועצה.

במסמך מודגש, כי מחובתה של המועצה הלאומית למניעה וטיפול במחלות לב וכלי דם ליידע את ציבור המטופלים על הסכנה שבהפסקת השימוש בתרופות מקבוצת הסטטינים, המיועדות לטיפול במחלות אלה, כאשר נקבע בהתוויות רפואיות מקובלות שחולה זקוק לתרופות אלו.

"בפרסומים שונים שהופיעו בעת האחרונה", נכתב בנייר העמדה, "הובע ספק לגבי חשיבותם, בטיחותם ויעילותם של תרופות מקבוצת הסטטינים לשם טיפול במחלות הלב וכלי הדם.

"הימנעות משימוש בתרופות אלו עלול לגרום למטופלים נזק בריאותי בעל משמעות כבדה - ולעיתים אף בלתי הפיך, כפי שהוכח בעבודות מדעיות שפורסמו בעניין הזה בשנים האחרונות.

"המועצה הלאומית למניעה וטיפול במחלות לב וכלי דם מבקשת לכן להבהיר כי עמדה זו היא על דעת כל הגופים המקצועיים בארץ ובעולם ומבוססת מעל לכל ספק על מחקרים איכותיים ומבוקרים המבטאים את מיטב הידע הרפואי בתחום הזה".

נייר העמדה

נושאים קשורים:  חדשות,  המועצה הלאומית למניעה וטיפול במחלות לב וכלי דם,  סטטינים,  טיפול,  נייר עמדה
תגובות
02.02.2017, 21:55

תודה למועצה על התייחסותה מציג עמדה זו על צג במרפאה כמידע לכל החולים העקשנים גושי וידעני דר גוגל

אנונימי/ת
02.02.2017, 22:27

לחברות התרופות השפעה על הרופאים ובעיקר הקרדיולוגים ולאחרונה שמעת המלצה לתת סטטי ים כטיפול למניעה ראשונית גם לאנשים בני 80?
נו באמת?
ולפרופסור הנכבד ראוי שיבלה זמנו בפנסיה וולהפסיק מעורבות מיוותרת ברפואה שם גרם לנזקים מרוב זחיחות.

מבקש התייחסות למאמר :
http://regevelya.net/cholesterol/
למה כולסטרול גבוה אינו מזיק: על שומנים בדם, טריגלצרידים ותעשיית תרופות שעושה עלינו כסף
תודה