חדשות

קורס לניתוחי מיתרי קול בעזרת לייזר התקיים במרכז הרפואי "קפלן"

לדברי המארגנים, מדובר בקורס הטיפולי הראשון מסוגו בישראל בתחום ניתוחי מיתרי הקול; מומחה מלוקסמבורג הציג לעשרות מנתחים שנכחו בו שיטות חדשות לניתוחי לייזר

ניתוח לייזר לדוגמא על תפוח ב"קפלן" (צילום: "קפלן")

המרכז הרפואי "קפלן" ברחובות אירח לפני כשבועיים קורס מיוחד שנועד להכשיר עשרות מנתחים מבתי החולים ברחבי הארץ לשימוש בלייזר בניתוחי מיתרי קול. את הקורס אירגן צוות מחלקת אף אוזן וגרון, בניהולו של פרופסור דורון הלפרין, והיחידה לאשפוז יום כירורגי, בניהולו של ד"ר אלכסנדר דוחן.

המארגנים ציינו, כי זהו קורס ראשון מסוגו שהועבר בישראל בתחום הניתוחים של מיתרי הקול. הוא נועד ללמד את הרופאים את טכנולוגיית הלייזר החדישה ביותר. המשתתפים התנסו בתרגול בסימולטורים מתקדמים דמויי אדם, אבל גם ניתחו תפוחים וחצילים, מאחר שהשכבות שלהם מדמות מבנה של רקמת המיתרים.

צוות אשפוז יום כירורגי ומנהל המרכז הרפואי "קפלן" (שלישי משמאל) (צילום: "קפלן")

צוות אשפוז יום כירורגי ומנהל המרכז הרפואי "קפלן" (שלישי משמאל) (צילום: "קפלן")

ד"ר יונתן להב, מנתח-מומחה בכיר בתחום מיתרי הקול ב"קפלן", ציין כי ניתוחי הלייזר זוכים לתנופה בשנים האחרונות בארץ ובעולם, עם כניסתן לשימוש של טכנולוגיות מתקדמות - אופטיות וכירורגיות. "הלייזר הוא עבורנו המנתחים כלי עבודה מרכזי בניתוחי מיתרי קול. הוא מאפשר עבודה מדויקת ועדינה תוך שימור מיטבי של הרקמה המאוד עדינה. עד לפני שנים מעטות כירורגיית הגרון בלייזר היתה עדיין בחיתוליה בארץ. קורסים לניתוחי לייזר מתקיימים באופן סדיר בארה"ב ובאירופה וכעת, לראשונה, גם בישראל".

לכנס הגיע כדי להרצות ולהדגים פרופסור מארק רימאקל מלוקסמבורג, מחלוצי ניתוחי הלייזר בעולם, שצבר ניסיון עשיר ביותר בטיפול במגוון רב של מחלות במיתרי הקול.

"פרופ' רימאקל הוא שותף בחזית הפיתוח של מכשירים חדשים שנכנסים עתה לחדרי הניתוח, מלווה ומדריך בקורסים להכשרת מנתחים בכל העולם. כעת התכבדנו בנוכחותו בישראל, כדי להכשיר עם הצוות המקומי את מנתחי אף אוזן וגרון מבתי החולים השונים בישראל", הסביר ד"ר להב.

הצוות המארגן במהלך כנס ניתוח מיתרי קול ב"קפלן" (צילום: "קפלן")

הצוות המארגן במהלך כנס ניתוח מיתרי קול ב"קפלן" (צילום: "קפלן")

במהלך הקורס בוצעו על ידי פרופסור רימאקל ניתוחי לייזר להסרת גידולים במיתרי הקול. הניתוחים בוצעו בחדרי הניתוח של היחידה לאשפוז יום כירורגי והועברו בשידור וידיאו חי לאולם ההרצאות, תוך כדי שהרופאים שצפו בהם נמצאים בתקשורת מלאה עם המנתח.

ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל "קפלן", אמר: "הרופאים המשתתפים זכו להכשרה מתקדמת ומגוונת ברמה הגבוהה ביותר המקובלת כיום בעולם וכוללת פיתוח מיומנויות שימוש בלייזר בסוג זה של ניתוחים, במקביל להעשרת הידע התיאורטי שלהם בנושא".

נושאים קשורים:  חדשות,  טכנולוגיית לייזר,  מיתרי קול,  המרכז הרפואי "קפלן"
תגובות
אנונימי/ת
01.03.2017, 03:07

תמיד נחמד לשמוע על עוד צעד המקדם אותנו ברפואה ובטכנולוגיות חדישות
אפשר לקבל קצת יותר פרטים על הלייזר
איזה לייזר בדיוק? איזה אורך גל? עם ו/או בלי סיב!
בהצלחה