חדשות

רבע מרופאי המשפחה בארה"ב מקדישים רק שעתיים ביום לפגישה עם מטופלים

יתר הזמן, כך מצא מחקר נרחב חדש, מוקדש לעבודה על המחשב ולמטלות ביורוקרטיות שונות; הזמן הממוצע שמקדישים רופאי רפואה ראשונית בארה"ב למפגש פנים-אל-פנים עם מטופלים: שלוש שעות ביום

עבודה מול מחשב (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שנעשה בארה"ב העלה, כי 25% מרופאי הרפואה הראשונית במדינה מקדישים שעתיים בלבד בממוצע ביום לטיפול בחולים המגיעים אליהם, ובשאר הזמן הם עסוקים בעבודה מול מחשב, רישום, תיעוד של הביקור והתכתבות שוטפת עם גורמים שונים.

המחקר מצא כי 25% אחרים מהרופאים מצליחה להקדיש ארבע שעות בממוצע ביום למפגש עם החולים, כלומר לשיחה, בירור, בדיקה ידנית ופעולות אחרות פנים-אל-פנים עם המטופל.  ממצאי המחקר פורסמו החודש בכתב העת Health Affairs.

המחקר מעלה, כי רופאי רפואה ראשונית בארה"ב מפגינים בינתיים "האטה באימוץ השימוש ברישום אלקטרוני". זאת, למרות שמחצית מזמן העבודה השבועי הממוצע מוקדש למחשב.

לפי כלי התקשורת שדיווח על המחקר, מדובר באחד המחקרים הראשונים שנעשו עד כה בהקשר לחלוקת הזמן ביום העבודה או בשבוע העבודה של רופאי רפואה ראשונית בארה"ב.

את המחקר הובילה מינג טאי-סיל, סגנית מנהלת מכון מחקר לנושאי רפואה ובריאות בפאלו-אלטו, קליפורניה. הנתונים לצורך המחקר נאספו מיותר מ-470 רופאים שעבדו במשך 3 שנים על יותר מ-760 אלף רשומות חולים. החוקרים ניסו לברר כיצד מנוהל ומתחלק זמן העבודה השבועי של הרופאים.

כך נמצא, כי הזמן הממוצע לכל הרופאים ביום עבודה שגרתי המוקדש רק להתנהלות פנים אל פנים וישירות עם המטופלים עומד על 3.08 שעות, בעוד שהעבודה מול המחשב גוזלת 3.37 שעות. הזמן שרופאים בארה"ב מקדישים למחשב עלה מ-3.06 שעות בממוצע בשנת 2011 ל-3.37 שעות ב-2014. העבודה הדיגיטלית גוזלת כשליש מיום העבודה של הרופא. שיחות בטלפון גוזלות 15% מיום העבודה.

נושאים קשורים:  חדשות,  רופאי משפחה,  רפואה ראשונית,  ארה"ב,  מחקר,  ביורוקרטיה,  מחשב,  עבודה,  חלוקת זמן
תגובות