חדשות

נמשכים העומסים הכבדים במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים בבתי החולים

דו"ח עדכני של משרד הבריאות מעלה כי ב"הדסה עין כרם" נרשמה אתמול תפוסה של 175% במחלקות הפנימיות, ו-135% במחלקות הילדים

המרכז הרפואי "הדסה" עין כרם (צילום: יח"צ)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: יח"צ).

נמשכים העומסים הכבדים מאד בתפוסות המיטות בבתי החולים. על-פי הדו"ח היומי שפירסם הבוקר (יום ג') משרד בריאות, ב"הדסה עין כרם" נרשם שיעור התפוסה הגבוה ביותר במחלקות הפנימיות – 174.7%, נכון לאתמול . מדובר בגידול של כ-50% בתפוסה לעומת הדו"ח הקודם, שהופץ ביום ראשון.

התפוסה הממוצעת הכללית בהדסה עין כרם עומדת על 131.4%, כאשר במחלקות הילדים היא עומדת על 134.4% - ירידה בכ-24% לעומת הדו"ח הקודם. ב"הדסה הר הצופים" התפוסה בפנימיות עומדת על 138.9% ו-88.5% במחלקות ילדים.

בבית החולים הסקוטי (המשפחה הקדושה) בנצרת שיעור התפוסה בפנימיות עומד על 154.2%. בלניאדו נרשם שיעור דומה - 154.5% . שיעורים גבוהים נוספים, סביב 110%, נרשמו בפנימיות של וולפסון, נהרייה, פורייה, בילינסון ורמב"ם. בשיבא נרשמה ירידה בתפוסה בפנימיות ל-86.2% אך התפוסה הכללית בבית החולים עומדת על 115.5%, כאשר במחלקות הילדים היא עומדת על 134.2%. באיכילוב התפוסה הכללית היא 121.4%, בפנימיות 98.3% ובילדים 116%.

הדו"ח גם מפרט את מספר המאושפזים המונשמים בכל בית חולים. מספר המונשמים בכל בתי החולים בישראל הבוקר עומד על 861 חולים (כולל בפגיות ובמחלקות שמחוץ לטיפול נמרץ). זאת, לעומת 693 בדו"ח היומי הקודם (פורסם ביום א'). בטיפול נמרץ בלבד מונשמים הבוקר 344 חולים.

לדו"ח התפוסה המלא לחצו כאן

כמו כן, פירסם משרד הבריאות אמש את דו"ח הניטור השבועי, המתמקד בשיעור תחלואת השפעת ודלקת ריאות. הדו"ח מראה התמשכות בקצב העלייה בתחלואה דמוית השפעת ודלקת ריאות וכן שיעור גבוה של תוצאות חיוביות לאבחון נגיף השפעת בבדיקות מעבדה. במרפאות מדגם ב"מכבי שירותי בריאות" יש עליה בתחלואה בכל קבוצות הגיל, למעט בני 65 ומעלה (השיעור בקבוצת גיל זאת יציב יחסית בהשוואה לדו"ח הקודם), בעוד שב"שירותי בריאות כללית" הסתמנה עלייה בפניות למרפאות בקבוצת הגיל 65 ומעלה.

לדו"ח השבועי לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תפוסה,  עומס,  שפעת,  בתי החולים
תגובות