חדשות

כ-40 מבוגרים אושפזו באזור המרכז בשל סיבוכי מחלת החצבת בחודשיים האחרונים

לדברי המשרד, מדובר בתחלואה חריגה, והוא מנהל חקירה אפידמיולוגית בנושא; התפרצויות חצבת נרשמו גם במקומות אחרים בישראל, ובמערב אירופה וארה"ב

חצבת - Histopathology of measles pneumonia (מקור: CDC)
חצבת - Histopathology of measles pneumonia (מקור: CDC)

יותר מ-40 מבוגרים מדרום וצפון תל-אביב, יפו, חולון, בת-ים, הרצליה, רמת השרון, אושפזו מאז מארס בבתי החולים "איכילוב", "שיבא" ו"וולפסון", לאחר שנדבקו בחצבת קשה.

משרד הבריאות הודיע, כי מדובר בתחלואה מוגברת ביחס לשנים הקודמות. "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (יום ה'), כי בעקבות ההתפרצות מנהל עתה המשרד חקירה אפידמיולוגית, כדי למנוע הידבקות נוספת במחלה. כל מקרה נחקר כדי לאתר ולחסן מי שבאו עמו במגע.

אתמול הודיע בית החולים "איכילוב", כי סניטר העובד במקום נדבק במחלה ומאושפז במצב טוב. בית החולים הזמין להתחסן כל מי שהיה במגע עם הסניטר, כולל מטופלים ששהו בבית החולים באחרונה.

התפרצויות חצבת נרשמו בחודשים האחרונים גם בארה"ב, בבריטניה ובעוד מדינות בעיקר במערב אירופה. בארה"ב אף דווח בינואר השנה כי מספר חולי החצבת שם השנה הוא הגדול ביותר מאז 1995.

חצבת, מחלת ילדים מידבקת, נגרמת על-ידי נגיף שעובר דרך מערכת הנשימה. ביטוייה הם: חום גבוה, פריחה, נזלת, שיעול עמוק, דלקת עיניים. סיבוכיה הם: דלקת אוזניים, דלקת ריאות ובמקרים נדירים דלקת קרום המוח ופגיעה במערכת העצבים המרכזית עד להידרדרות שכלית, פרכוסים ובמקרים נדירים יותר גם מוות.

העיתון ציין, כי אצל ילדים המחלה בדרך כלל קלה אבל אצל מבוגרים או מדוכאי חיסון, היא עלולה להיות קשה מאד עד אי ספיקה נשימתית והפרעות בתפקוד כבד. מבוגרים שנולדו לפני 1957 נחשבים מחוסנים טבעית למחלה ולא נדרשים להתחסן עתה. ילידי 1966-1957 נחשבים כלא מחוסנים (כי אז לא ניתן חיסון לחצבת בישראל). ילידי 1980-1967 לא חוסנו בשתי מנות ולכן זו אוכלוסייה יותר פגיעה, כך אמר לעיתון פרופסור יהודה כרמלי, מהיחידה לאפידמיולוגיה באיכילוב.

נושאים קשורים:  חדשות,  חצבת,  התפרצות,  חיסון,  תל אביב,  מרכז
תגובות