סקר שביעות רצון של מבוטחי קופות החולים העלה, כי ב-2014 חלה עלייה בשביעות הרצון של המבוטחים מיחסם של רופאי המשפחה; 60% מהם אמרו כי הם "מרוצים מאוד", לעומת 51% בסקר דומה שנערך ב-2012. מגמת העלייה בשביעות הרצון נרשמת מאז 2005, מצא הסקר, שנערך על ידי מכון ברוקדייל וממצאיו פורסמו אתמול (יום ב') בעיתון הכלכלי "דה מרקר".
עוד בעניין דומה
גם בנוגע לשביעות הרצון מרופא יועץ מקצועי נרשמה עלייה בשיעור ה"מרוצים מאוד" - 35% בשנה האחרונה, לעומת 31% שהביעו זאת ב-2012, 33% ב-2009, 28% ב-2007 ו-25% ב-2005.
מבוטחים גם הביעו שביעות רצון רבה מקלות קבלת התרופות - 39% היו מרוצים מאוד מההליך לפי הסקר הנוכחי, לעומת 31% בסקרים מהשנים 2012 ו-2009, 24% ב-2007 ו-22% בשנת 2005.
שיעור ה"מרוצים" וה"מרוצים מאוד" יחדיו היה 96% בקרב מבוטחי "מכבי", 92% בקרב מבוטחי "מאוחדת", 86% ב"כללית" ו-84% ב"לאומית"
שביעות רצון מקלות קבלת ההפניות עלתה ל-36% בשנה האחרונה, לעומת 32% בסקר משנת 2012, 30% ב-2009 , 23% ב-2007 ו-21% בלבד ב-2005.
את הסקר ערכו חוקרות ממכון ברוקדייל, והוא כלל ראיונות עם 1,540 בני אדם בשלוש שפות. "דה מרקר" מדווח, כי זהו סקר שביעות הרצון הגדול ביותר שביצע המכון ורק חלקים ממנו מתפרסמים עתה.
עורכות הסקר, ד"ר שולי ברמלי-גרינברג ותמר מדינה-הרטום, גם בדקו את מידת שביעות הרצון של המבוטחים ב-4 הקופות – תוך השוואה לסקר דומה מ-2012. מהתוצאות עלה, כי על בנוגע לשיעור ה"מרוצים מאוד" מקרב כלל המבוטחים רשמו "מכבי" ו"כללית" שיעור דומה – 39%. זוהי עלייה לעומת 37% ב"מכבי" ב-2012 ו-31% ב"כללית" באותה השנה.
לעומת זאת, חלה ירידה בקרב אלו שהשיבו כי הם "מרוצים מאוד" בקרב מבוטחי "מאוחדת" - מ-39% בשנת 2012 ל-37% ב-2014; - ו"לאומית" – מ-37% בשנת 2012 ל-29% ב-2014.
שיעור ה"מרוצים" וה"מרוצים מאד" יחדיו היה 96% בקרב מבוטחי "מכבי" (95% בסקר 2012) ו-86% ב"כללית" (לעומת 90% ב-2012). בקרב מבוטחי "מאוחדת" נרשמה עלייה קלה בהשוואה לסקר הקודם - מ–91% בשנת 2012 ל–92% עתה. בקרב מבוטחי קופת חולים לאומית חלה ירידה בשביעות הרצון - מ–90% ב–2012 ל–84% ב–2014.
בדיווח נמסר, כי מהסקר עולה למעשה ש"מכבי שירותי בריאות" שמרה על מעמדה כקופה שנהנית משביעות הרצון הגבוהה ביותר בקרב מבוטחיה. "לאומית" השיגה ציונים נמוכים במיוחד. סקר 2014 נערך ברבעון האחרון של השנה שעברה, בשלהי "מבצע צוק איתן".