חדשות

איכילוב חידש את שירותי הלידה הטבעית ללא תשלום

מנכ"ל המרכז פרופ' גמזו הודיע על כך בפייסבוק. בשנה שעברה אולץ איכילוב, בהנחית משרד הבריאות להפסיק את השירות בטענה שמדובר בשר"פ

21.09.2015, 10:34
לידה טבעית. אילוסטרציה

בית החולים ליולדות "ליס" במרכז הרפואי תל-אביב-איכילוב יפעיל מחדש וללא תשלום את שירותי הלידה הטבעית. מנכ"ל המרכז פרופסור רוני גמזו הודיע על כך בתגובה לפוסט בפייסבוק שאותו פרסמה ח"כ מרב מיכאלי.
"הארץ" המדווח על המהלך הבוקר (יום ב') ציין כי השירות הופסק ב-2014 על-פי הנחיית משרד הבריאות כאשר פרופסור גמזו שימש כמנכ"ל המשרד.

הפסקת השירות הייתה בהתאם לעמדת משרד הבריאות שמדובר בשר"פ. המהלך עוורר מחאה נרחבת בעיקר ברשתות החברתיות. כמו כן התקיימו כמה הפגנות של נשים ליד ביתה של שרת הבריאות דאז יעל גרמן.

עד להפסקת השירות גבה איכילוב 4,200 שקל מכל יולדת שהשתמשה בחדר לידה טבעית. ב-2013 נאסר על בתי החולים הממשלתיים והעירוניים לגבות תשלום בעד השירות וכאמור שנה אחר כך הוא נאסר כליל – בלחץ היועצת המשפטית של משרד הבריאות עו"ד מירה היבנר. היא הסבירה זאת בכך שמדובר בשירות לא-שוויוני שמעניק עדיפות ליולדת בעלת אמצעים על חשבון יתר היולדות. קודם לכן סגר את השירות הזה המרכז הרפואי "שיבא" על-פי אותה הנחיה – וממשיך גם עתה שלא להפעילו.

לעומתם בתי החולים האחרים, ביניהם בילינסון, מאיר, וולפסון, אסף הרופא ומעייני הישועה ממשיכים לספק את השירות.

פרופסור גמזו ציין כי זו הייתה אחת ההחלטות הראשונות שקיבל בתפקידו הנוכחי. "לידה טבעית צריכה להיות זמינה וחינם לכל יולדת שתרצה בכך כחלק משירותי הלידה בישראל".

נושאים קשורים:  לידה טבעית,  פרופ' רוני גמזו,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות