חדשות

משרד הבריאות מרגיע: אין מחסור בחיסונים לחצבת בישראל

המשרד פירסם את ההודעה בעקבות נהירת נוסעים למרפאת המטיילים ב"איכילוב", בה אזל באופן זמני החיסון; בחודשים האחרונים נרשמו דיווחים על התפרצויות חצבת במדינות באירופה

בקבוקוני חיסונים (צילום: אילוסטרציה)

בעקבות שמועה שפשטה באינטרנט לפיה קיים בישראל מחסור בחיסונים לחצבת, ועל רקע דיווחים על מקרי חצבת באירופה, נרשמים בימים האחרונים עומסים כבדים במרפאת המטיילים ב"איכילוב" בתל אביב, בעקבות נהירה של הציבור להתחסן.

משרד הבריאות מיהר להודיע אתמול כי היה מדובר ככל הנראה במחסור זמני ונקודתי בחיסונים במרפאת המטיילים של המרכז הרפואי "איכילוב" בתל-אביב, אבל כי אין מחסור בחיסונים במקומות אחרים שבהם הם ניתנים. "אין מחסור בחיסוני חצבת בישראל", הודיע משרד הבריאות, "בשאר מרפאות המטיילים בארץ ובכל לשכות הבריאות יש מלאי מספיק של חיסונים, וגם הוזמנו אלפי מנות חיסון נוספות".

"איכילוב", כך דווח, מסר כי מלאי החיסונים אצלו אזל זמנית בעקבות הביקוש הרב. מרפאת המטיילים בבית החולים נערכת לחדש את המלאי. הוזמנו תרכיבים שאמורים להגיע בקרוב. המטיילים יכולים לקבל את החיסונים במרפאות המטיילים האחרות ברחבי הארץ ובלשכות הבריאות המחוזיות.

החיסון עולה 32 שקל, ייעוץ, אם נדרש, מעלה את המחיר ל-72 שקל. רכישת פנקס חיסונים עולה 66 שקל.

משרד הבריאות מסר, כי מדי שנה מתחסנים כ-60 אלף איש נגד חצבת במרפאות המטיילים השונות, וכי המלאי הקיים אמור להספיק. במחסנים נמצאים עוד כ-15 אלף חיסונים נוספים למקרה הצורך.

נושאים קשורים:  חדשות,  חיסון,  חצבת,  משרד הבריאות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות