חדשות

81 רופאים סיימו את הכשרת משרד הבריאות ויוכלו להעניק מרשמי קנאביס רפואי

המחזור הראשון של ההכשרה המיוחדת לרופאים, שהיא חלק מהרפורמה בקנאביס הרפואי בישראל, הסתיים והרופאים יחלו לספק מרשמים במטרה להתמודד עם עומס המטופלים המבקשים אישור לשימוש בקנאביס רפואי; השר ליצמן בטקס הסיום: "מחיר הקנאביס הרפואי גבוה מדי"

השר ליצמן בטקס הסיום של הכשרת רופאים לאישור שימוש בקנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)

המחזור הראשון של הרופאים שסיימו קורס מיוחד למתן אישור לשימוש בקנאביס רפואי הסתיים, ו-81 הרופאים שלקחו בו חלק יחלו בקרוב לתת אישורים אלו למטופלים הזקוקים לכך, לאחר עומסים שנרשמו בטיפול בשנה האחרונה.

על הכשרות הרופאים הייתה אחראית יק"ר (יחידת קנאביס רפואי) במשרד הבריאות. משתתפי הקורס למדו בו טיפול והתווית מוצרי הקנביס באיכות המוגדרת כ-"Medical Grade", אותם אמורים בעתיד המטופלים לרכוש בבתי מרקחת.

בכירי משרד הבריאות בטקס הסיום של הכשרת רופאים לאישור שימוש בקנאביס רפואי (צילום: אילוסטרציה)

"הצטרפות של מספר רופאים מומחים לאישורי קנאביס רפואי יקל על התהליך עבור חולים הנדרשים לכך בהתאם לחוק".

משרד הבריאות הודיע הבוקר (ה') כי במקביל "מתקדמים בקצב מזורז מאמצים ברבדים משלימים לתהליך ובכללם: אישור מיוחד לחוות גידול ולמפעלי ייצור למוצרי קנביס באיכות הראויה וכן יושלמו מטעמו מערכי הפיקוח לאבטחה, מניעת זליגה ופיקוח על נאותות הפרקטיקה הרפואית".

לפי הערכת משרד הבריאות התקדמות ברפורמה בתחום הקנאביס הרפואי תירשם ברבעון האחרון של 2017 או בתחילת הרבעון הראשון של 2018. מוצרי הקנביס באיכות "Medical Grade" יהיו זמינים בריכוזים ידועים ומפוקחים, שיאפשרו לרופא המטפל ורק מי שהוכשר לכך – להתוות קנביס, לרשום אותו במרשם ולמטופל – לרכש אותו בבית המרקחת.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר עם סיום הקורס לרופאים: "הצטרפות של מספר רופאים מומחים לאישורי קנאביס רפואי יקל על התהליך עבור חולים הנדרשים לכך בהתאם לחוק".

ליצמן הדגיש עוד, כי "עדיין יש צורך להביא להוזלת מחיר הקנאביס הרפואי לחולים". לדבריו, ״אנשים הסובלים מכאבים קשים נדרשים כיום לשלם מחיר גבוה מדי ברכישת קנאביס רפואי - יש להוריד את המחירים."

בישראל רשומים כיום כ-23 אלף חולים זקוקים לקנאביס רפואי. מנה חודשית עולה, באופן רשמי, כ-370 שקל. החולים נדרשים לבקר אחת לרבעון אצל הרופא שהעניק להם את האישור, לביקורת. עלות כל ביקור היא בין 1000-500 שקל (אין תעריף רשמי). חלק מקופות החולים מאפשרות החזר חלקי על הוצאות אלה.

נושאים קשורים:  חדשות,  קנאביס רפואי,  רפורמה,  משרד הבריאות,  הכשרה
תגובות
08.09.2017, 13:02

אז זה אומר שעכשיו יהיו עוד אנשים שינסו לרמות אותנו כדי לקבל קנביס שלא לצורך רפואי???