חדשות

תקדים: רופא ישלם שמונה מיליון שקל ל"לאומית" משום שהעביר מטופליו ל"כללית"

בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק את תשלום הפיצוי חסר-התקדים על מרפאה בראשות ד"ר סמיר מטור ממזרח ירושלים, לאחר שקבע כי הוא העביר מאות ממטופלי המרפאה מ"לאומית" ל"כללית"; מנכ"ל "לאומית": מקווה שפסק הדין יפסיק התחרות המשתוללת בין הקופות

מזרח ירושלים (צילום: אילוסטרציה)

בית המשפט המחוזי בתל-אביב פסק פיצוי בסך שמונה מיליון שקל לקופת חולים "לאומית", שאותו ישלמו רופא ושני שותפיו ממזרח ירושלים, לאחר שנמצאו אשמים ב"גניבת" מטופלים מ"לאומית" ל"שירותי בריאות כללית". אתר Ynet שדיווח על כך היום (א') ציין, כי מדובר בפסק דין תקדימי.

"לאומית" הגישה תביעה על סך 10 מיליון שקלים נגד הרופא ושותפיו, בטענה שניסו להעביר מבוטחים ממנה לקופת חולים כללית. "לאומית" טענה, כי הרופא - ד"ר סמיר מטור, רופא משפחה - היה חתום על הסכם עמה, אך החליט "באופן פתאומי וחד צדדי לפעול כנגד ההסכם שעליו חתם ול'ערוק' לקופת חולים 'כללית' עם מטופליו".

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין פז מוזר ומיכל רובינשטיין ממשרד עורכי הדין ליבליך מוזר. הנתבעת הייתה חברת "אלמרוה מרכז רפואי בע"מ" ומנהליה ד"ר סמיר מטור, ששימש כרופא הראשי מטעם החברה ושותפיו עמוס טוהר וחסין מטור, וכן קופת חולים כללית.

מכתב התביעה עלה, נמסר בדיווח, כי לפני כשנה וחצי חתמה "לאומית" על הסכם עם ד"ר סמיר מטור, במסגרתו ישמשו הרופא ומרפאתו כזכיינים של הקופה במזרח העיר. "לאומית" טענה כי השקיעה מאות אלפי שקלים בשיפוץ ובטיפוח מבנה המרפאה במזרח ירושלים.

אולם לאחר מכן התקבל בהנהלת "לאומית" מידע, שעל-פיו ד"ר מטור ושותפיו "מנסים להעביר את המבוטחים של 'לאומית' לקופת חולים אחרת". ד"ר מטור הכחיש את הדיווחים וטען שמדובר בשמועות לא מבוססות.

עוד עולה מכתב התביעה כי במסגרת ההסכם שעליו חתם הרופא, נאסר עליו להעביר את המבוטחים שבהם הוא מטפל לקופת חולים אחרת. "אולם כעבור כשנה הגיעו נתונים מהמוסד לביטוח לאומי ואז התברר להנהלת לאומית שכ-1,400 מבוטחים המטופלים אצל ד"ר מטור עברו ל'כללית', וזאת כאשר 'ממוצע ההגירה' של מבוטחים בין הקופות בשנים שקדמו לכך עמד על כ-200 מטופלים".

לאומית טענה, שהרופא "העביר את מטופליו לכללית בשיטות שונות ומשונות כולל באמצעות הדואר וזאת באי ידיעתם".

Ynet מסר, כי בית המשפט פסק כי בהעדר הגנה הוא מקבל את תביעתה של לאומית ועל החברה ממזרח ירושלים ומנהליה לשלם ללאומית 8 מיליון ש"ח ועוד 175 אלף ש"ח הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. באשר לקופת חולים כללית הנחה בית המשפט שעל הקופות להתדיין ביניהן בנושא.

מנכ"ל "לאומית" ניסים אלון הגיב על פסק הדין ואמר לאתר: "אני מקווה שהחלטת בית המשפט תעצור את טירוף המערכות המשתולל במערכת הבריאות בכלל ובמזרח ירושלים בפרט בנושא מעבר מבוטחים בין הקופות, לעיתים ללא ידיעתם - וכי על כל הרופאים והזכיינים לעמוד בהסכמים שעליהם חתמו ללא כחל ושרק".

באחרונה מנסה משרד הבריאות להתמודד עם נושא מעבר רופאים בין הקופות, שלעתים גוררים אתם גם את מעבר המטופלים. מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנהלי הקופות סיכמו ביניהם בחודש יולי האחרון שלא "לגנוב" רופאים בין קופות החולים למשך שלושה חודשים, אלא שהרשות ההגבלים העסקיים הודיעה כי מדובר בהסכם לא חוקי והוא בוטל.

נושאים קשורים:  חדשות,  קופות החולים,  "לאומית",  כללית שירותי בריאות,  תביעה,  תקדים
תגובות
16.10.2017, 12:50

"תחרות לא בריאה !!" ... מצד ראשון, הקופות מנסות לגייס כספים ולעקוף את הגירעונות בדרכים בלתי חוקיים ולהתגונן בחוק היסוד "חופש העיסוק". מצד שני, ההגבלים העסקיים מנסים לבלום את התופעה ולנטרל אותה על מנת לשמר מקום לתחרות במשק בכלל ובמערכת הבריאות בפרט ... והשחקן המרכזי "הרגולטור" פועל יום ולילה עפ"י "פקודת בריאות העם" כדי לגשר בין שני הצדדים והגיע לפתרון ממשי ... והשאלה המרכזית בנדון: מה תפקידו של המגזר הציבורי "ובדגש האוצר" בייצוב המצב ואיזונו ???

אנונימי/ת
16.10.2017, 20:44

כותרת מפוצצת והאמת קצת אחרת. בין הנתבעים גם קופת חולים כללית, ולא רק הרופא. והפרט הכי חשוב, פסק הדין נתקבל בהעדר הגנה.

אנונימי/ת
16.10.2017, 23:36

קופת חולים לאומית והעומד בראשה היא האחרונה שיכולה לדבר על חוק. מדובר בקופת פושעים העושקת את הרופאים המועסקים בה ומונעת מלקוחותיה טיפולים המגיעים להם זאת בעוד מנהליה מרויחים משכורות מפוצצות. מנהל הקופה יכול לזכות בתואר שקרן השנה. כדאי שהלקוחות שעוד נשארו בקופה קקיונית זו ידעו את העובדות.

17.10.2017, 10:19

מה הקשר ?!!!
כאן מדובר בתחרות לא בריאה בין הקופות !!
וכיום יש רפואה מתגוננת שבסיסה למנוע כל רשלנות רפואית ולכן כל גוף חייב לקחת חלק בנדון.
העיקר שיש לכללית בסביבות ה 52% מהאוכלוסייה מבוטחים משלה, וזה לא מספיק לאזן את המצב הכלכלי בקופה או לפחות לסגור את השנה בלי גירעונות (מינוסים) !!!

17.10.2017, 10:26

מוסר ההשכל: יש לרפא את המצב הכלכלי בכלל הקופות על מנת להפסיק את כל הדרכים והאלטרנטיבות הלא חוקיים שנוקטים בהם חלק מהקופות כדי לסגור פערים כספיים, ולשפר את איכות הטיפול ... כי בסופו של דבר המבוטח הוא הקורבן !!

אנונימי/ת
17.10.2017, 08:11

כל הכבוד לרופא שהעביר לקוחות מקופה קקיונית המונעת מלקוחות את הטיפול המגיע להם לקופה רצינית. מעבר לכך כדאי שקופת חולים לאומית תבדוק את עצמה