חדשות

ארגון ה-Penn Medicine השיק תכנית לאיסור מכירת משקאות ממותקים

הארגון, הכולל שבעה בתי חולים ומתקני רפואה נוספים בארה"ב, יאסור גם על מכירת מזון מהיר וחטיפים כדי לעודד מטופלים וצוות רפואי לצרוך מזון בריא

משקאות ממותקים (צילום: שאטרסטוק)

רשת הבריאות האזורית האמריקנית Penn Medicine, הכוללת שבעה בתי חולים ומתקני רפואה נוספים, הודיעה על השקת תכנית שתאסור כליל מכירת משקאות ממותקים בסוכר וכן מזון מהיר (פאסט פוד) וחטיפים במכונות ממכר על מנת לעודד מטופלים הבאים למוסדות אלה וגם צוות רפואי לצרוך מזון בריא.

בארגון נכללים בית החולים של אוניברסיטת פנסילבניה (בית הספר לרפואה במוסד הזה הוא הראשון שנפתח בארה"ב ב-1765), המרכז הרפואי הפרסביטריאני, בית החולים צ'סטר קאונטי, הלנקסטר ג'נרל, בית החולים של אוניברסיטת פרינסטון, ההוספיס Wissahickon וה-Pennsylvania Hospital – בית החולים הראשון בארה"ב שנפתח ב-1751. ברשת זו גם מרפאות הקשורות לבתי החולים ושירותי רפואה נוספים, בכלל זה רשת השיקום Good Shepherd.

בכל אלה ייאסרו להציב דוכני ממכר למשקאות מוגזים, "משקאות ספורט ואנרגיה", מיצים ממותקים, משקאות קלים בטעמי פירות, חלב ממותק, תה, "פאסט פוד" ופריטי מזון וחטיפים במכונות ממכר. ההסבר לצעד הזה: כל אלה מוגדרים כ"תורמים מז'וריים להשמנת יתר ולמחלות כרוניות בכל רחבי ארה"ב. הוספת סוכר למשקאות הקלים נקשרה ישירות לסיכון להשמנת יתר ולסוכרת סוג 2 וכן למחלות לב ולמחלות כרוניות נוספות, על פי נתוני ה-CDC.

ה-Penn Medicine בונה עתה מודל לסביבה בריאה עבור מטופלים, בני משפחותיהם המגיעים לבקרם בעת שהם מאושפזים ועובדי הארגון. איסור המכירות יחול גם על כל הקפטריות, דוכנים לממכר קפה ופריטי מזון מהיר אחר.

את ההודעה על התכנית מסר רלף מולר, מנכ"ל מערכת הבריאות של אוניברסיטת פנסילבניה. הוא הדגיש כי במקביל תיעשה פעילות הסברתית וחינוכית למעבר לצריכת מזון בריא. יישום התכנית יחל בתוך כמה חודשים והיא תחול על כל הקמפוסים של בתי החולים באזור.

במקום כל המשקאות שיאסרו ניתן יהיה לרכוש משקאות דיאט שאינם ממותקים, מיצי פירות טבעיים ב-100%, חלב טבעי ומים. יחד עם זאת, יינתן היתר לחולים-מטופלים ולמאושפזים, למבקרים ולצוות רפואי להביא את המשקאות מהבית. כמו כן, ניתן היתר ל"סטארבאקס" להמשיך ולהציע את המשקאות ללקוחות. במקביל, גם המזון שמוגש למאושפזים בבתי החולים ישתנה.

מחלקה בריאות הציבור של מדינת פנסילבניה מפקחת על הפרויקט. "יש צורך לראות במזון רכיב מרכזי ברפואה וכחלק ממניעת מחלות", הודיע פרופ' וויליאם הנסון, ראש משרד המידע הרפואי, מומחה בהרדמה וטיפול קריטי בארגון.

איסור מכירת פריטי המזון המכילים סוכר מצטרף לאיסור על עישון בכל מתחמי בתי החולים – איסור שנכנס לתוקף בכל רחבי ארה"ב. כן מעודדים את אזרחי פנסילבניה לחדול כליל מעישון ולבצע מדידות לחץ דם כצעד של שגרה על מנת שניתן יהיה לפקח על מדד זה.

נושאים קשורים:  Penn Medicine,  משקאות ממותקים,  מזון מהיר,  פאסט פוד,  איסור מכירת משקאות ממותקים,  חדשות,  השמנת יתר,  סוכרת
תגובות