חדשות

שבעה ילדים מאושפזים ב"מעייני הישועה" עם תסמיני עכברת

דגימת מי נחל זאכי העלתה זיהום גבוה פי 11 מהמותר לנחל או בריכה. רשות המים וחברת מקורות מתכוונות להזרים מים נקיים לנחלים

קטע המג'רסה בנחל דליות. הרחצה עדיין אסורה. צילום: אלמוג ויקימדיה

בהלת העכברת נמשכת. למשרד הבריאות דווח עד יום חמישי בערב על 253 מקרים חשודים, מתוכם נתקבלה תוצאת מעבדה חיובית ללפטוספירוזיס אצל 32. כמו כן מסרה דוברות המשרד, מבדיקות מי הנחלים שנערכו עד כה הגיעו שתי תוצאות חיוביות מלאות: מנחל זוויתן ומנחל המשושים.

משאר בדיקות הנחלים שהוגדרו כאתרי חשיפה אפשריים, טרם התקבלה תוצאה (נכון לחמישי בבוקר) ובכל מקרה, אין שינוי לגבי כל הנחלים שמומלץ לא לטבול בהם.

בתוך כך נמסר כי שבעה ילדים ובני נוער בגילאי 17-11 עדיין מאושפזים במחלקת הילדים במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק. "הם הציגו תסמינים קליניים המעלים חשד משמעותי להידבקות בעכברת לאחר שבילו באתרי המים שהוזכרו עד כה בהודעת משרד הבריאות כמזוהמים", כך מסר אתמול (ה') פרופ' אלי סומך מנהל אגף הילדים ב"מעייני הישועה". פרופ' סומך ציין כי מצבם משתפר, למעט נער אחד שהתגלתה אצלו דלקת בקרום המוח – סיבוך של מחלת העכברת.

בית החולים המשרת בעיקר אוכלוסיה מהמגזר החרדי והדתי באזור נערך לטיפול בפניות של ילדים שהתלוננו על תסמיני עכברת שהתפתחו אצל כולם לאחר שביקרו באתרי המים בגולן. בכלל זה טופלה בחדר המיון משפחה עם חמישה ילדים בני חצי שנה עד 12. הילדים הציגו חום, כאבים בחילות והקאות. הם עברו סדרת בדיקות ושוחררו להמשך מעקב וטיפול בקהילה.

בדגימות מי הנחלים שבהם טבלו כל אלה שנחשפו בעקבות זאת לעכברת התברר כי בעוד שתקן הזיהום המותר לנחל שהמבקרים נוהגים לטבול בו הוא 400 חיידקים ל-100 מ"ל, בנחל הזאכי תוצאת המדידה היתה פי 11 מהמותר ובבריכת המשושים ובנחל יהודייה פי שלושה מהמותר.

בזאכי הראתה המדידה 4,400 חיידקים ל-100 מ"ל, בבריכת המשושים -  1,100 וביהודייה - 1,170. בזוויתן, שגם הוא נכלל ברשימת שבעה אתרי המים שנאסרה ברחצה בהם בעקבות גילוי העכברת, היתה תוצאת המדידה 500.

עם זאת הבהירה דוברות משרד הבריאות כי אין כרגע שינוי בהנחיות שפורסמו. עדיין קיימת אזהרה על כניסה למים בנחלים: זאכי, יהודייה, משושים, זוויתן , הירדן (רק באזור פארק הירדן), שפך נחל דליות שבאזור המג'רסה (הבטייחה, בקעת בית צידה) בלבד ונחל ג'ילבון.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר: "אנחנו עוקבים מקרוב באופן יומי ומדווחים לציבור בצורה שוטפת. עם זאת עלינו להזהיר מפני תופעת 'פייק ניוז' שרצה ברשתות החברתיות. הציבור נקרא להסתמך אך ורק על ההודעות הרשמיות של הגופים המוסמכים. מידע רשמי אפשר למצוא באתר משרד הבריאות ובפרופילים הרשמיים של המשרד ברשתות החברתיות וכן באתר רשות הטבע והגנים".

בעקבות זאת נמסר כי רשות המים, חברת מקורות ואגודת המים מי גולן נערכות להזרים מים נקיים לכמה מהנחלים והמהלך יבוצע עד אחרי החגים. ההזרמה נועדה להגדיל את הספיקה בנחלים עם מי קידוחים נקיים ובכך להפחית את ריכוזי המזהמים בנחלים שנסגרו עקב הדגימות הבלתי תקינות.

נושאים קשורים:  עכברת,  דלקת קרום המוח,  תסמיני עכברת,  נחל הזאכי,  מים מזוהמים,  חברת מקורות,  המרכז הרפואי "מעייני הישועה"
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2018, 13:16

מוזר מאד . או שיש מאושפזים נוספים בבתי חולים אחרים אך איש לא מוצא סיבה לדווח על כך ובצדק, או שיש מאושפזים רק במעיני הישועה ואז ברור שהאשפוז מיותר. כבר מ4 ימים התקשורת מדווחת בכל מיני תצורת על מאושפזים במעיני הישועה. הבנו כבר שקיים מקום שנקרא מחלקת ילדים מעיני הישועה. אנא מספיק עם זה