חדשות

משרד הבריאות קיים ב"הלל יפה" את סעודת האפטאר לרגל חודש הרמדאן

לאירוע החגיגי, במסגרת "יום הגיוון הבינלאומי" ובנוכחות נציב שירות המדינה ומנכ"ל משרד הבריאות, הוזמנו עובדים מהמגזר הערבי בבית החולים

משתתפי סעודת האפטאר ב"הלל יפה". צילום: דוברות משרד הבריאות

משרד הבריאות קיים שלשום (ב') במרכז הרפואי-ממשלתי הלל יפה את סעודת האפטאר לרגל חודש הרמדאן שאליה הוזמנו העובדים הערבים בבית החולים. זו השנה השנייה שסעודה זאת נערכת ביוזמת משרד הבריאות לעובדים מהמגזר הערבי והשתתף בה גם נציב שירות המדינה פרופ׳ דניאל הרשקוביץ. השנה אירוע זה הוא במסגרת "יום הגיוון הבינלאומי" שצוין לראשונה במשרדי הממשלה בישראל.

בדברי ברכתו לבאי הסעודה החגיגית, אמר  מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: ״אנחנו מאמינים שלא נדע לתת טיפול בריאות טוב אם לא נדע לעשות את ההתאמות התרבותיות לכל הגוונים המרכיבים את החברה הישראלית - כל תרבות והקושי והצרכים הייחודים שלה. הגיוון הזה חשוב למערכת בריאות כדי שתהיה טובה ומצוינת יותר. מערכת הבריאות בישראל היא בעיני חוד החנית בגלל אותו מגוון אנושי המרכיב אותה״.

ד״ר מיקי דודקביץ, מנהל "הלל יפה", אמר בברכתו: ״חודש הרמדאן הוא גם חודש שיש בו מן הבריאות. על הצמים חלים איסורים כמו האיסור על עישון שהוא בוודאי הרגל לא בריא. הרמדאן הוא חודש של אחווה ורעות וב'הלל יפה' אנו עדים לו יום-יום, שעה-שעה, בהתנהלות הצוותים המטפלים מול המטופלים ובני משפחותיהם״.

בדברי ברכתו למשתתפי הסעודה אמר פרופ' הרשקוביץ: "בגיוון התעסוקתי אנחנו עושים טובה למדינת ישראל, לחברה ולמשק. זה האינטרס של המדינה. חברה שאין בה ייצוג לכל חלקיה איננה חברה שלמה ואיננה יכולה לתת שירות שלם לציבור כאשר מטרתנו היא להגיע לשירות מדינה שלם. בשירות המדינה צריכים להיות מיוצגים כל מרכיבי החברה בישראל. האירוע הזה הוא חשוב למערכת העובדת בשיתוף פעולה ותוך הקפדה על כבוד הדדי".

נונה אבו דאלו, מנהלת תחום  פיננסים, פיקוח ובקרת חשבות במשרד הבריאות, אמרה בברכתה: ״לא משנה מאיזה דת או גזע אתם. חודש הרמדאן ישרה עלינו את רוח הסובלנות, האחווה והאהבה. זהו יום המאחד ומלכד את כל העובדים מכל הדתות במשפחת מערכת הבריאות".

את הערב הנחה רו"ח עבדאללה זועבי, מנהל תחום תכנון כח אדם במקצועות הבריאות במינהל משאבי אנוש במשרד.

נושאים קשורים:  רמדאן,  בית החולים הלל יפה,  פרופ׳ דניאל הרשקוביץ,  משרד הבריאות,  סעודת האפטאר,  חדשות,  ד"ר מיקי דודקביץ,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב
תגובות