• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

האיגוד לרפואה פנימית דורש לפרסם מיד מסקנות הוועדה לשיפור מערך הפנימיות

על אף שהמלצות הוועדה שמונתה על ידי מנכ"ל משרד הבריאות גובשו והוסכמו, נותרה מחלוקת בנושא תקינת הרופאים, המעכבת את פרסומן ואת יישומן בשטח

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב. "הגיע הזמן שנבחרי הציבור יילחמו על התיק הזה". צילום: פלאש 90

ראשי האיגוד לרפואה פנימית תובעים במכתב שנשלח אתמול (א') למנכ"ל משרד הבריאות לפרסם לאלתר את מסקנות הוועדה שהוא מינה עוד בפברואר לשיפור המצב במערך הפנימיות בבתי החולים.

על המכתב חתמו פרופ' אבישי אליס, מנהל פנימית ג' ב"בילינסון" ויו"ר האיגוד, ד"ר איילת רז, מנהלת פנימית א', ברמב"ם וגזברית האיגוד, וד"ר גדי סגל, מנהל פנימית ט' ב"שיבא", מזכיר האיגוד.

במכתב למשה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, נאמר: "בתאריך 6.2.2019 מונתה על ידך הוועדה לשיפור הטיפול במערך האשפוז הפנימי בראשות פרופ' רני טור כספא. בכתב המינוי התבקשה הוועדה להמליץ לך כיצד לפעול על מנת לקדם פתרון למשבר החמור המתחולל במחלקות הפנימיות בבתי החולים ברחבי הארץ. כתב המינוי אף קבע כי המלצות הוועדה צריכות להיות מוגשות לך עד 15 באפריל 2019.

"לצערנו הרב, אנו נמצאים כבר בסופו של חודש יוני והמלצות הוועדה לא הוגשו ולא פורסמו. ברור וידוע כי המלצות הוועדה גובשו והוסכמו וכי נותרה מחלוקת יחידה בעניין תקינת הרופאים, לגביה משרד האוצר מבקש להוסיף להמלצות דעת מיעוט".

ראשי האיגוד לרפואה פנימית מציינים במכתבם כי "המשבר במחלקות הפנימיות איננו סיסמה. הרופאים והצוותים הרפואיים במחלקות קורסים תחת עומס הטיפול במחלקות שבהן מאושפזים חולים בתפוסה של מעל ל-120% כל השנה. החולים ובני משפחותיהם, הנמצאים ברגעים קשים וזקוקים לטיפול, נדרשים להמתין שעות וימים עקב העומס במחלקות והתורים הארוכים לבדיקות".

עוד הם מדגישים כי "הציפייה לפרסום המלצות הוועדה רבה. 110 מנהלי המחלקות הפנימיות והצוותים הרפואיים תחתיהם קראו את הטיוטה המתגבשת שפורסמה מכבר. הם תמהים מדוע היא לא מתפרסמת ולוחצים על האיגוד לתת הסברים".

לדבריהם, "הקמת הוועדה נתנה אוויר לצוותים הרפואיים שלנו במחלקות" ו"הפיחה תקווה שהמסר אודות הקשיים היומיומיים והמשבר ההולך ומעמיק נקלט וכי משרד הבריאות נכון לסייע ופועל לקידום פתרונות למשבר. כל יום שעובר ושבו ההמלצות אינן מתפרסמות מחזיר את תחושות התסכול והאכזבה בקרב הרופאים והצוותים ומלבה את הכעסים המבעבעים בשטח".

לדברי חברי האיגוד, ההמלצות שיוגשו הן צעד ראשון בלבד בפתרון המשבר והשלבים הבאים, שלבי היישום, מהותיים לא פחות וכי "יש לפעול בהקדם לפרסום ההמלצות על מנת שנוכל להיערך לשלבים הבאים ולהתחיל ביישומן".

בסיום מכתבם פונים ראשי האיגוד אל מנכ"ל משרד הבריאות לדרוש מיו"ר הוועדה להגיש את המלצות הוועדה בהקדם - וללא דיחוי. "אל תיתן למחלוקת נקודתית לעכב את התהליך החשוב שאותו אתה מבקש להוביל".

נושאים קשורים:  מחלקות פנימיות,  פרופ' אבישי אליס,  ד"ר איילת רז,  וד"ר גדי סגל,  פרופ' רני טור כספא,  מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
01.07.2019, 15:31

המנכ"ל ברסימן טוב הוא רעה חולה ויש לפטרו מיד !
אין שום תחום רפואי ומינהלי שהוא לא גרם לו נזק עצום.
אגומניאק שונא רופאים.
החוצה מיד !

בהגדרות הרופא הפנימי הוא המוכשר מכולם שיודע הכול, עושה הכול, אבל תמיד מאוחר מידי. גם עכשיו אתם מתנהגים הרופאים פנימיים. מדברים ודנים, דנים ומדברים. באמת היה צריך להקים ועדה נוספת כדי למצוא מה חסר. הינה הדרך שבה מְשרד הבריאות מצא את הדרך לדחות בעיות בוערות בחצי שנה. מעכשיו המטרה היא , קרוב לוודאי, לשנות את החלטות הועדה כך שתעלה פחות כסף ותקנים.
ידידי -. עד שלא תגדלו שיניים, עד שלא תחליפו שיני חלב בשיניים אמיתיות, תמשיכו לכתוב מכתבים חכמים ולהמתין למסקנות הראויות. 110 מחלקות פנימיות ממתינות לתשובות. תמשיכו להמתין. מתאים לכם. אני מציע לנהוג מנהג שדות התעופה, הנמלים או הרכבות. אל תזלזלו. הם כן משיגים השגים. אני מאמין שתוך שבוע של עיצומים הבעיה תיפתר. גם תוספת של טסטוסטרון רק תוסיף. חברים יקרים, תתעוררו. אתם פוגעים בעצמכם, אתם פוגעים בחולים שלכם. עשו מעשה, ותצליחו.