חדשות

"סורוקה" ומגן דוד אדום קיימו כנס מקצועי בנושא טראומה

בית החולים בבאר שבע מטפל ביותר מ-3,000 מקרי טראומה בשנה | בכנס הוצגו חידושים ועדכונים בטיפול בטראומה, באירועים רבי נפגעים ופינוי תחת אש

מימין לשמאל: ד"ר סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א, פרופ' סבג, מנהל החטיבה הכירורגית ומחלקה לכירורגיה ב' ב"סורוקה", תומר קפלן, פראמדיק מפקח במרחק במרחב נגב של מד"א, ורה קניאזר, מתאמת הטראומה בבית החולים ופרופ' גד שקד, מנהל מערך הטראומה ב"סורוקה". צילום: דוברות המרכז הרפואי

בית החולים סורוקה בבאר שבע מטפל ביותר מ-3,000 מקרי טראומה בשנה. כך נמסר בכנס מקצועי שערך בית החולים בשבוע שעבר, בהשתתפות הסגל הרפואי והסיעודי שלו יחד עם חובשים, פרמדיקים, ומתנדבים של מד"א. מטרת הכנס היתה להציג חידושים ועדכונים בטיפול בטראומה, באירועים רבי נפגעים ופינוי תחת אש.

בין המרצים היו: ד"ר רפי סטרוגו, סמנכ"ל רפואה במד"א ופרופ' גד שקד, מנהל מערך הטראומה ב"סורוקה". מרצים נוספים היו גם מחיל הרפואה בצה"ל וכן תומר קפלן, פרמדיק מפקח של מרחב נגב במד"א וגב' ורה קניאזר, מתאמת הטראומה ב"סורוקה".

"מטרת הכנס", הבהיר פרופ' שקד, "היא להעמיק את הידע של הצוותים הרפואיים במד"א ובבית החולים וגם ללמוד מהידע והניסיון שצברו וכן לחזק את שיתוף הפעולה ביניהם".

פרופ' ג'ילברט סבג, יו"ר החטיבה הכירורגית והאחראי על מערך הטראומה ב"סורוקה", ציין כי המרכז הרפואי משרת כבית חולים כמיליון תושבים המתגוררים בשטח של כ-60% משטחה של מדינת ישראל. צוות מערך החירום מכין את בית החולים לקליטה ולטיפול בנפגעים על רקע טראומה בשגרה ובמלחמה, לצד המשך מתן הטיפול הרפואי הנדרש לכלל האוכלוסיה באזור הפונה לבית החולים. "יש לנו ניסיון רב בטיפול באירועים רבי נפגעים וקיימת היערכות בכל ימות השנה לתרחישים שונים", אמר.

הכנס המשותף עם מד"א שם דגש על המשכיות הטיפול הראשוני הניתן בשטח ועד ההגעה לחדר הטראומה ולחדרי הניתוח בבית החולים.

ד"ר סטרוגו ציין: "לשיתוף הפעולה בין מגן דוד אדום, בתי החולים וגורמי הרפואה מצה"ל יש חשיבות גדולה. מטרת העל היא לחשוב יחד כיצד לשפר את המענה הרפואי למטופל הבא. אני מקווה שנקיים כנסים מוצלחים כאלה גם בבתי חולים נוספים בארץ".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, הוסיף: "עובדי מד"א ומתנדביו לומדים ומתפתחים כל העת במטרה להעניק לנפגעים טיפול רפואי במקצועיות וביעילות המרבית - ולהציל חיים. כנסים מעין אלה תורמים רבות ליכולות המקצועיות של הצוותים ומחזקים את הקשר שבין צוותי מד"א לבתי החולים".

נושאים קשורים:  ד"ר רפי סטרוגו,  פרופ' גד שקד,  כנס טראומה,  מגן דוד אדום,  בית החולים סורוקה,  חדשות
תגובות