קופת החולים מאוחדת הודיעה הבוקר (ד') על השקת שירותי רפואה חדשים: "רפואה מאוחדת היברידית". מקופת החולים נמסר כי השירותים החדשים מאפשרים למבוטחים לנהל את הקשר עם הרופא במגוון ערוצים ואפשרויות, בהתאם לצורך, ליכולת ולהעדפותיהם. מעתה ניתן לפנות בפנייה מקוונת באתר הקופה או באפליקציה עבור קבלת אישורים רפואיים, הפניות או מרשמים ולבחור בביקור רופא דיגיטלי בשיחת וידיאו.
עוד בעניין דומה
מקופת החולים נמסר כי "רפואה מאוחדת היברידית" היא פרי פיתוח של מאוחדת עם חברת אמריקן וול (AMERICAN WELL), חברה מובילה בשירותי רפואה מרחוק בארצות הברית, המנגישה שירותי רפואה לכ-150 מיליון איש ובכלל זה "לעובדי חברות ההיי-טק המובילות בארה"ב שעומדים על זכותם לקבל את שירותי הרפואה המתקדמים ביותר".
ב"מאוחדת" מציינים כי הפיקו את לקחי הדיגיטציה של הבנקים ואינם מונעים מאף לקוח להמשיך ולצרוך את שירותי הרפואה שלו בדיוק במתכונת שאותה הוא מעדיף לקבל: "מי שרוצים להמשיך לפגוש את הרופא פיזית ולסדר גם את העניינים המנהליים במרפאה מוזמנים להמשיך ולעשות כן. מי שרוצים להמשיך להיבדק על ידי הרופא במרפאה, אבל מבקשים בכל זאת לחסוך את ההגעה למרפאה רק כדי לבקש מרשם לתרופות, לקבל הפניה או אישור, מוזמנים לבצע זאת באמצעות פנייה מקוונת ישירות לרופא האישי מתוך התיק הרפואי. המרשמים ימתינו להם חתומים דיגיטלי, בבית המרקחת". אישורים רפואיים ניתן לקבל באפליקציה או באזור האישי באתר "מאוחדת שלי", כאשר גם הטיפול באישורי תרופות חריגות מתייעל ומתאפשר דיאלוג של הרופא המטפל עם רופא מוקד האישורים.
מנכ"לית מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, ציינה כי "בכל שלבי הפיתוח וההטמעה של רפואה מאוחדת היברידית לא התפשרנו על פתרונות חלקיים כמו שיחות וידאו עם רופאים מזדמנים, באמצעות מערכות שאינן שייכות לקופה. השקענו באדפטציה של הרפואה הדיגיטלית לציבור הישראלי ושילבנו אותה בתוך רפואת הקהילה המסורתית. הרחבת ערוצי השירות תשפר את איכות הטיפול ואת איכות הרפואה ותחסוך זמן רב למטופלים".
עוד ציינה רוזנברג כי "איננו מוותרים על ערכים כמו יחס אישי והיכרות עמוקה עם המטופל. הדיגיטציה לא הופכת את השירות שלנו למנוכר, כמו שקורה בארגונים גדולים אחרים". יתרון נוסף לדבריה טמון בעובדה ששירותי הרפואה ההיברידית מנגישים את רפואת המומחים גם ללקוחות המתגוררים בפריפריה ולכאלה שדוחים את הביקור אצל הרופא רק בגלל חוסר נוחות או פנאי.
ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל הרפואה של "מאוחדת", הוסיף: "מודל הרפואה ההיברידית מציע התאמה אישית בקשר שבין המטופל לרופא המטפל שלו שמכיר אותו. הביקור הדיגיטלי משדרג את איכות הרפואה בכך שהוא משפר את יכולות המעקב הרפואי כמו למשל בקרב חולי סוכרת, מנגיש שירות איכותי גם לפריפריה ומצמצם חשיפה למחלות מידבקות במיוחד לאוכלוסיות עם מערכת חיסונית מוחלשת".
ד"ר מוסינזון הדגיש את פשטות השימוש בכלי המוטמע עבור הרופא - בתיק הרפואי, וללקוחות מאוחדת - בתוך אפליקציה הנגישה מהסמארטפון, הטאבלט או המחשב. לדבריו, "גם הרופאים המטפלים יוכלו להיוועץ דיגיטלית ביתר יעילות עם יועצים בכירים בתחומים כגון מחלות זיהומיות, אנדוקרינולוגיה, המטולוגיה, רופאת יילודים ועוד - ישירות מתוך תיק המטופל, כאשר הדיאלוג בין הרופא המטפל ליועץ הבכיר מתועד אוטומטית בתיק הרפואי של המטופל, מבלי שזה נאלץ לקבוע ולהטריח עצמו לביקור נוסף גם אצל הרופא המומחה".