תאי T

חסימה של החלבון VISTA יכולה לשמש כטיפול אנטי-גידולי באמצעות בקרה על התגובה החיסונית של תאים מילואידים

החוקרים הצליחו להדגים את הפעילות של חלבון נקודות בקרה חיסוניות בשם VISTA על תאים מילואידים והראו כי חסימה שלו יכולה לעודד התפתחות תגובה חיסונית אנטי-גידולית המתווכת ע"י תאי T

VISTAי(V-domain immunoglobulin suppressor of T-cell activation) הוא חלבון בעל פעילות על נקודות בקרה חיסוניות המבקר תגובות חיסוניות אנטי-גידוליות והוא משמש כמטרה חשובה לפיתוח טיפולים אימונולוגיים נגד מחלות הסרטן.

במחקר הנוכחי, החוקרים הצליחו לזהות את התפקיד של VISTA בוויסות של מסלול האותות של TLRי(Toll-like receptor) בתאים מילואידים ובבקרה על הדלקת והדיכוי החיסוני המתווך ע"י תאים מילואידים. החוקרים מצאו ש-VISTA מווסת את הפולי-יוביקווינציה (Polyubiquitination) ואת הביטוי החלבון של TRAF6. בהמשך, נמצא כי VISTA מעמעם את הפעילות המתווכת TLR של מסלולי האותות MAPK/AP-1 ו-IKKQNF-kB.

החוקרים מצאו כי ברמה התאית, VISTA מווסת את התפקודים הביצועיים (Effector functions) של תאים מילואידים מדכאים ושל תתי קבוצות של תאים דנדריטים טולרוגנים (Tolerogenic dendritic cellי[DC]). עוד נמצא, כי חסימה של VISTA הגדילה את היכולת של התאים לייצר מתווכים מעודדי דלקת וביטלה את התפקוד שלהם כמדכאי תאי T. ההשפעות הללו, התלויות בתאים מילואידים, הובילו ליצירה של סביבה גידולית ערה המעודדת הסננה והפעלה של תאי T.

החוקרים הסיקו ש-VISTA הוא חלבון קריטי בעל יכולת בקרה חיסונית בתאים מילואידים, וכי שינוי התכונות של תאים מילואידים טולרוגנים, לאחר חסימה של VISTA , מקדם את ההתפתחות של תגובה חיסונית אנטי-גידולית המתווכת ע"י תאי T.

מקור: 

Xu, W. et al. (2019) Cancer Immunology Research 7.

נושאים קשורים:  תאי T,  תאים מילואידים,  חלבון בקרה חיסונית,  דלקת,  דיכוי חיסוני,  VISTA,  מחקרים
תגובות