נגיף הקורונה

משרד הבריאות נערך להידבקות מנשאי נגיף הקורונה שיגיעו לישראל

זינוק בתחלואה ובתמותה ממחלת הריאות הקשה שפרצה בסין | משרד הבריאות: כל מי שביקר בשבועיים האחרונים באזור ווהאן או בא במגע עם אדם שהיה שם ומציג תסמיני המחלה, נדרש להגיע לבית חולים

סגר הוטל בעיר ווהאן בסין - מקור התפרצות הנגיף שעבר מבעלי חיים נגועים לבני אדם. צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

משרד הבריאות נערך לקראת אפשרות שנשאי הנגיף ממשפחת קורונה, המחולל את דלקת הריאות החריפה שהתפרצה בסין, יגיעו לישראל.

הבוקר אמורות להיות מופצות לבתי החולים הנחיות כיצד לטפל בחולים שמציגים תסמיני דלקת ריאות וקיים חשד לגביהם כי נדבקו בנגיף. כל מי ששהה בשבועיים האחרונים באזור העיר ווהאן בסין או בא במגע עם אדם שהיה שם ומציג תסמינים של המחלה – חום גבוה, שיעול עמוק וקשיי נשימה – נדרש להגיע לבית חולים. הצוותים הרפואיים ימוגנו מפני הידבקות.

אחת הסיבות להיערכות: בימים הבאים צפויה תנועה גדולה של סינים בגלל חגי ראש השנה המסורתית שלהם וזו תתחדש עם תחילת האביב.

בתוך כך, נמשכת העלייה במספר החולים המדווחים ומקרי המוות מהמחלה. נכון להבוקר (ה'), שלטונות סין הודיעו על 17 חולים שמתו ו"לפחות 567" מאושפזים. אבל ההערכה שמדובר בהרבה יותר – קרוב לוודאי שמדובר ביותר מ-2,200 בני אדם שהיה להם מגע קרוב עם חולי קורונה. הסינים טוענים ש-715 "חשודים" שוחררו לבתיהם.

לאחר שאובחן מקרה ראשון של חולה בארה"ב, גבר בשנות ה-30 המאושפז בבית חולים במדינת וושינגטון בחוף המערבי, נבדקים נתונים לפיהם לפחות 16 אנשים שבאו עימו במגע ישיר במהלך הטיסה מסין ונחתו בארה"ב גם הם נשאי הנגיף. עתה מנסים לאתרם מאחר שקיים חשש שיפיצו את הנגיף.

לפי CNN, בכל העולם עד כה מספר האנשים שלגביהם קיים אבחון מאושר שנדבקו בנגיף זה – 555. ארגון הבריאות העולמי הודיע על הקמת צוות מומחים מיוחד שידון בהתפרצות הנגיף והשלכותיו. כיום כבר ברור שהעברת הנגיף נעשית גם בין בני אדם והחשש שהוא עלול לעבור מוטציה שתקשה על זיהויו עוד יותר.

נוכח ההתעניינות הכלל עולמית בנגיף ולאחר שהצטברו דיווחים על מקרים של חולים בארה"ב, מקסיקו, תאילנד, טייוואן, הונג קונג, יפן, דרום קוריאה ובערים רבות ברחבי סין – הוטל סגר בעיר ווהאן (11 מיליון תושבים) שהיא מקור התפרצות הנגיף שעבר מבעלי חיים נגועים לבני אדם. על תושביה נאסר לעזוב את העיר ואת האזור אלא רק במקרי חירום. תנועת רכבות ומטוסים ממנה ואליה תופסק. במדינות רבות נוספות נעשית היערכות לבדיקות של נוסעים הנוחתים מסין והם יבוצעו בנמלי תעופה באמצעות ציוד לזיהוי מרחוק של חום גוף גבוה וסימנים של מצוקת נשימה.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  סין,  הידבקות,  חדשות,  התפרצות מחלה
תגובות