חדשות

היקף פעילות יחידת השבץ המוחי ב"פוריה" גדל פי חמישה בתוך שנה

בקרוב ייכנסו לתכנית הטיפול ביחידה גם צנתורי מוח שייתנו מענה לכ-20% מהחולים הזקוקים לטיפול ונאלצים להרחיק עד לבתי חולים אחרים בצפון

משמאל, סנדרה אריש, אחות אחראית ביחידת השבץ וד"ר ניזאר חוראני, מנהל היחידה לשבץ מוחי ב"פדה-פוריה"

מאז נפתחה בשנה שעברה היחידה לשבץ מוחי במרכז הרפואי פדה-פוריה שליד טבריה, היקף הפעילות בנושא הזה גדל פי חמישה. כך נמסר בשבוע שעבר בכנס על שבץ מוחי שנועד לרופאי משפחה באזור שקיים בית החולים. בקרוב, נמסר לרופאים, ייכנסו לתכנית הטיפול גם צנתורי מוח כדי לתת מענה לכ-20% מהחולים שזקוקים לצנתור מסוג זה וכדי שלא יצטרכו יותר לנסוע עד לבתי החולים בנהריה או בחיפה.

את הכנס יזם ואירגן  צוות יחידת השבץ המוחי במרכז הרפואי. ד"ר מאיר רוח, עוזר רפואי למנהל המרכז, תיאר את תנופת הפיתוח והשירותים הרפואיים החדשים שנוספו לאחרונה בבית החולים: מערך רפואת הילדים עבר מהפכה בשנתיים האחרונות עם פתיחת היחידה החדשה לטיפול נמרץ ילדים. כמו כן נוספו לסגל בית החולים מומחים בזיהומים בילדים, נוירולוג ילדים, מומחה ריאות, קרדיולוג ילדים, כירורגיה ילדים ועוד. "הכל כדי לתת לתושבי האזור את הטיפול הכי טוב וכדי שלא יזדקקו לנסוע רחוק", ציין ד"ר רוח.

ד"ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת השבץ המוחי, סקר את החידושים בתחום הטיפול בשבץ מוחי, היכולת לאתר אירוע חדש או הפרעות בקצב הלב וכן "ניטור שחשיבותו גדולה לשם התאמת הטיפול התרופתי לכל חולה באופן אישי למניעת אירועים מוחיים חוזרים".

לצד זה הדגיש ד"ר חוראני כי עדיין קיימת חוסר מודעות בקהילה לעניין הגעה מהירה לבית החולים תוך שימוש ברכב הפרטי במקום באמבולנס. "נפעל גם להגברת המודעות לנושא הזה ולהטמעת המסר 'זמן זה מוח' - לשיפור הקשר עם חברות האמבולנסים והקהילה", הודיע ד"ר חוראני.

כן הרצו  ד"ר גיא רוזן, מהיחידה לאלקטרופיזיולוגיה במערך הלב על מניעה ראשונית של שבץ מוחי וד"ר אמיתי אוברמן, מנהל המחלקה לשיקום גריאטרי. סנדרה אריש, האחות האחראית ביחידה, הציגה לרופאי הקהילה את תהליך הטיפול והניטור של המטופלים והעבודה הרב תחומית הנעשית בה.

נושאים קשורים:  שבץ מוחי,  ד"ר מאיר רוח,  ד"ר ניזאר חוראני,  חדשות,  צנתור מוח,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
אנונימי/ת
21.02.2020, 11:10

ד"ר ניזאר מעולה הייתי אצלו בתור חולה הרשים אותי מאד בניתוח המצב שלי ובהסברים בכלל ..אני עובד בעמק וכולי תקווה שיהיה גם בעמק מחלקת שבץ..
כל הכבוד

21.02.2020, 14:58

הגיע הזמן שגם תושבי הפריפריה יקבלו טיפול רפואי הולם.