קורונה בישראל

אדלשטיין התיר לא לחבוש מסיכות בשרב ואת פתיחת גני האירועים בחודש הבא

בעקבות המלצת איגוד רופאי הילדים, התיר שר הבריאות את החובה במסיכות בכיתות הלימוד ובמרחב הציבורי עד תום גל החום | בנוסף, הורה לפרסם את מתווה פתיחת אולמות האירועים בחודש הבא

השר אדלשטיין עם עובדי אולמות האירועים. הפציר בהם להפסיק את שביתת הרעב

בעקבות המלצת איגוד רופאי הילדים, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה אמש (ב') את מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לחתום על היתר להסרת מסיכות בכיתות הלימוד ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות. בנוסף, הורה הבוקר (ג') לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים.

ההנחיה להסרת המסיכות בבתי הספר ובמרחב הציבורי ניתנה לאחר פניית איגוד רופאי הילדים לפטור את הילדים מחובת המסיכות עד תום גל החום הנוכחי. בעקבות זאת הורה השר אדלשטיין לאשר הסרת מסיכות בכיתות ובמרחב הציבורי עד לסוף השבוע. "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה, אבל גל החום עלול להיות מסוכן בפני עצמו. נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסיכות כאשר אין התקהלות", אמר אדלשטיין.

בצו שהוציא משרד הבריאות צוין לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר וכן למי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, עד 22 במאי.

הבוקר נמסר ממשרד הבריאות כי השר אדלשטיין גם הנחה לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים החל מ-14 ביוני. "לצד אי התפשרות על הנחיות משרד הבריאות, השאיפה היא לתת אוויר לנשימה ככל הניתן ובמהירות האפשרית לעצמאים", ציין. "זה מגיע להם, זה מגיע למשק הישראלי. לצד זה אני מבקש להדגיש את האחריות של בעלי העסקים להקפיד על ההנחיות. רק כך נוכל להמשיך בפתיחת המשק בלי לפגוע בבריאות".

במהלך ביקור במאהל המחאה של עובדי ענף האירועים הפציר השר אדלשטיין בנוכחים לסיים את שביתת הרעב שלהם. "אתם אומרים דברי טעם ואי אפשר שלא להביע הבנה והזדהות איתכם", אמר. "כאחד ששבת רעב תקופות ממושכות בעבר ומתוך העובדה שאתם מודעים למתווה שביקשתי לאשר ושיאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים, אני מבקש מכם - יש שרב בחוץ, תשמרו על בריאותכם".

פתיחת האולמות וגני האירועים תוכל להתקיים רק בהתאם למילוי ההנחיות, כאשר בין השאר ימונה ממונה קורונה לכל אירוע שיהיה אחראי על קיום הכללים באירוע; יתקיים רישום של אורחים בכניסה לאירוע; האולם ידע ליצור קשר במידת הצורך באמצעות הודעת טקסט עם כלל האורחים באירוע ככל שיתגלה שנכח באירוע חולה קורונה. יצירת הקשר עם האורחים, ככל שתידרש, תהיה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

זאת ועוד, הנהלת האולם תציב סימון ושילוט לפי הנחיות משרד הבריאות, לרבות לעניין שמירת ריחוק חברתי של שני מטרים בעמידה , סימון מרחק בכניסה למתחם למניעת התקהלות ועוד. טרם האירוע ובמהלכו יתבצע חיטוי משטחים פנימיים באופן תדיר. כמו כן, יתבצע ניקיון וחיטוי מוגבר של מתחמי השירותים באופן תדיר שלא יפחת מאחת לשעה. יימדד חום בכניסה לכל האורחים והעובדים, ככל הניתן. בעלי חום של 38 ומעלה לא יורשו להיכנס והעובדים באירוע העוסקים בתחום ההסעדה, יעטו מסיכות בכל עת, ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר. גם האורחים באירוע יעטו מסיכות בכל עת, למעט בזמן אכילה ושתייה.

נושאים קשורים:  יולי אדלשטיין,  שר הבריאות,  הנחיות משרד הבריאות,  מסיכות הגנה,  בתי ספר,  אולמות אירועים,  חדשות,  קורונה
תגובות