קורונה עולמי

ארגון הבריאות העולמי: נגיף הקורונה לא נחלש והוא רחוק מלהיעלם

דובר ה-WHO: "קיימת עלייה בתחלואה. בשבוע האחרון היו 183 אלף מקרים חדשים ביום אחד – השיעור היומי העולמי הגבוה ביותר עד כה"

תור לרכבת הקלה בירושלים. "כל מקום שבו נמצאים אנשים כשהם קרובים זה לזה ולא יכולים להימנע ממגע גופני הוא בעיה". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

דובר ה-WHO כריסטיאן לינדמאייר התראיין אתמול (ד) ל-ynet ואמר בין השאר: "בעולם יש עתה עלייה בתחלואת הקורונה. הנגיף לא מראה סימני היחלשות והוא רחוק מלהיעלם". עוד אמר: "לא צפוי מחסור בחיסוני השפעת לקראת החורף הקרוב".

בתשובה לשאלה על כך שיש מחקרים ורופאים שטוענים שהנגיף נחלש, השיב דובר ארגון הבריאות העולמי: "אין שום אינדיקציה לכך שמשהו השתנה לטובה או לרעה עם הנגיף הזה. הוא עדיין די יציב ואנחנו גם לא רואים שהוא נחלש. אם מסתכלים על הנתונים הגלובליים, אז יש אכן הבדלים בין מדינות שונות: באירופה היקף התחלואה בחלק מהמדינות בירידה. אולם, יש גם עליות כאשר האוכלוסיה מתחילה לצאת מסגר ומהמגבלות שהוטלו עליה. במובן הגלובלי, קיימת עלייה בתחלואה. בסוף השבוע האחרון היו 183 אלף מקרים חדשים ביום אחד – השיעור היומי הכלל-עולמי הגבוה ביותר עד כה".

כמו כן אמר: "הגענו לנקודה שבה לפעמים מתלבטים בין קיום או הגנה על החיים. אבל זו לא צריכה להיות השאלה. אנחנו חייבים לפתוח ככל האפשר את הפעילות במדינות השונות אבל באותו הזמן להגן על הציבור בצורה הכי טובה שיש. ההקלות הן רעיון טוב, אבל צריכות להיעשות בהתאם לאומדנים הטובים ביותר, בהתאם לכל הסטנדרטים שיאפשרו להגן על קבוצות האוכלוסיה שנמצאות בסיכון ובמקומות שהם מועדים לעלייה בהידבקות – נקודות חמות או אדומות.

"כל מקום שבו נמצאים אנשים כשהם קרובים זה לזה ולא יכולים להימנע ממגע גופני הוא בעיה. במקומות אלה צריך לחייב שימוש באמצעי מיגון, מסיכה וכמובן להקפיד על חיטוי ונטילת ידיים ככל האפשר. הנגיף חודר לגוף דרך מערכת הנשימה. זו דרך אחת להידבק בו. הדרך הנוספת היא באמצעות מגע במשטח שאדם חולה נגע בו לפני כן".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפת הקורונה,  ארגון הבריאות העולמי,  חדשות
תגובות