קורונה עולמי

ה-CDC ממליץ על קיצור הבידוד של חולי קורונה קלים לעשרה ימים

מומחי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות: סיכון ההדבקה למרבית החולים שלקו במחלה קלה עד מתונה צונח משמעותית לאחר עשרה ימים מתחילת התסמינים | בישראל משך הבידוד הוא מהארוכים במדינות המערב

בידוד ביתי. אילוסטרציה

ה-CDC פרסם בסוף השבוע (ו') המלצה על קיצור משך הבידוד לנדבקי הקורונה לעשרה ימים, לאחריהם יוכלו להשתחרר ללא צורך בבדיקות חוזרות. הנדבקים הסובלים ממחלה קשה ייאלצו עדיין להישאר בבידוד 20 יום לפחות. ההנחיות החדשות מתבססות על הממצאים המעודכנים מהספרות הרפואית.

על פי הנתונים שסיכם ה-CDC האמריקאי: סיכון ההדבקה למרבית החולים שלקו במחלה קלה עד מתונה צונח משמעותית לאחר עשרה ימים מתחילת התסמינים. עבור חלק מהחולים שסבלו ממחלה קשה יותר, סיכון ההדבקה יורד בתוך 20-10 יום. אין כל תיעוד לכך שמחלימים נדבקים שוב בנגיף הקורונה.

מהדיווחים הרפואיים שסיכם ה-CDC גם עולה כי אצל חלק מהמחלימים נמצאה בבדיקות ה-PCR החוזרות עדות להימצאות חלקיקים גנטיים של נגיף הקורונה בדרכי הנשימה, גם במשך 12 שבועות, אולם מדובר בחלקי נגיף שאינם יכולים להדביק אחרים, להשתכפל או לגרום להתלקחות המחלה. בהתאם לכך ממליץ עתה ה-CDC לקצר את משך הבידוד, אולם עדיין לא ברור אילו מדינות יאמצו כללי בידוד מקוצרים חדשים אלה.

לפי ההנחיות החדשות, עבור מרבית הנדבקים הסובלים ממחלה קלה יקוצר הבידוד לעשרה ימים בלבד מרגע תחילת הסימפטומים, בתנאי שאין חום 24 שעות לפחות ובתנאי שהחום התקין איננו תוצאה של שימוש בתרופות להורדת חום.

חולים הסובלים ממחלה חמורה יותר עלולים להמשיך ולהדביק אחרים גם לאחר עשרה ימים. לפיכך, תקופת הבידוד שלהם צריכה להימשך עד 20 יום מתחילת התסמינים, אבל זאת על פי החלטת הרופא המטפל.

אלה שנדבקו בנגיף אך לא פיתחו סימפטומים - משך הבידוד שלהם יקוצר לעשרה ימים מרגע התשובה החיובית הראשונה של דגימת הלוע והאף.

נדבקים  עם כשל חיסוני - ההחלטה על יציאה מהבידוד תתקבל באופן פרטני על ידי מומחה למחלות זיהומיות. לגבי מרבית הנדבקים הסובלים ממחלה קשה, אין עוד צורך בבדיקות חוזרות כדי לצאת מבידוד.

בישראל, עדיין, משך הבידוד הוא מהארוכים במדינות המערב בשל הסרבול הרב בביצוע הבדיקות הראשוניות ובדיקות השחרור. הבידוד מתבצע לאחר בירור אפידמיולוגי בכל חשד להדבקה או בכל מקרה שבו נמצא חולה מאומת.

המקרים הדורשים בידוד מיידי למשך 14 יום הם: של השבים מחו"ל; כל מי שנחשף לנגיף במוסד חינוכי; חשיפה לחולה מאומת לאחר שהות של 15 דקות במרחק של פחות משני מטרים ממנו; חולה הסובל מתסמינים המתאימים לקורונה והופנה לדיגום על ידי רופא המשפחה; הודעת משרד הבריאות לצורך בבידוד עקב חשד לחשיפה.

היציאה מבידוד בישראל מתבצעת במקרים הבאים: חולה הסובל מתסמינים אופייניים לקורונה שחלפו והדיגום שעבר היה שלילי; מי שהיה חשוד שנחשף לחולה קורונה והיה בבידוד 14 יום אבל לא הופיעו אצלו תסמיני קורונה; חולה קורונה מאומת שעבר לאחר 12 ימי בידוד שתי בדיקות חוזרות שהציגו תוצאות שליליות בהפרש של שלושה ימים זו מזו מתחילת הסימפטומים.

נושאים קשורים:  CDC,  חדשות,  קורונה,  בידוד,  חולי קורונה
תגובות
20.07.2020, 22:46

הנזק מבידוד ארוך הוא כפול
כמובן מלבד הסבל לבודד אדם לחינם
ישנו את ההפסד הכלכלי בפרט של אלו שחודגגים במלוניות....
וישנם כאלו שמעדיפים לא להיבדק ולהיכנס למסלול בידוד שלא יודעים מתי יוצאים ממנו.

אנונימי/ת
20.07.2020, 22:49

צריך להבין האם מצב חירום זה זמן לשביתות?
האם זה לא ניצול ציני של המצב הקשה?
נכון מאוד שעובדי הבריאות ללא יוצא מן הכלל עובדים נפלא, אבל הכניסה לשביתה במצב חירום מעלה תהיות רבות