חדשות

אסתר אדמון נבחרה לכהונה נוספת בתפקיד יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות

אדמון, שתכהן בתפקיד חמש שנים נוספות, מודאגת: "ללא תוספת משמעותית בתקנים לכלל המעבדות הרפואיות וללא עלייה בשכר, העובדים ינטשו את המעבדות"

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות. "הושקעו משאבים בציוד, בתשתיות ובעובדים, אבל אין בדיקות כי דואגים לסקטור הפרטי". צילום: פרטי

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות, נבחרה אמש (ב') ברוב מוחץ לעוד חמש שנים כיו"ר הארגון. 88 מקרב 90 צירים-בוחרים בחרו בה.

בישראל מאוגדים תחת הסתדרות זו כ-5,000 עובדי מעבדה, רובם בעלי תואר שני ושלישי והם נאבקים על תוספת תקנים למעבדות ועל שיפור תנאי עבודתם.

אדמון אמרה לאחר בחירתה: "אני מודה לציבור הבוחרים על הבעת האמון המחודשת. הניצחון מחזק אצלי את הידיעה שאנחנו בדרך הנכונה ומעניק לי מרץ מחודש לתקן את כל מה שדרוש לתיקון. כעת אני מתרכזת בהכנת המעבדות לחורף ובגיוס עובדים חדשים. בקדנציה הקרובה אני מתכוונת לרכז את כל המאמצים לשיפור משמעותי בשכר ובמעמד המקצועי של עובדי המעבדות בישראל".

מיד כשנודעו פרטי ההסכמות שהושגו לתקנים לאחיות ותוספת רופאים למערך האשפוז, התברר לעובדי המעבדות שהם לא נכללו בינתיים בסיכום הזה. אדמון הגיבה: "מה עם תוספת עובדים למעבדה? מה עם שיפור התנאים שלנו? מערכת הבריאות אינה רק רופאים ואחיות וללא בדיקות מעבדה, המערכת לא תתפקד".

עוד אמרה אדמון: "איך בדיוק מצפה שר הבריאות שנבצע 60 אלף בדיקות קורונה ביום - עם איזה כוח אדם? אפילו את 200 התקנים החדשים שהוקצו למעבדות הקורונה לא הצלחנו לאייש ומסיבה פשוטה: אנשים לא רוצים לעבוד בשכר כל כך נמוך. בדיקות הקורונה הן רק חלק ממערך הבדיקות שאנו מבצעים מדי יום. כבר עתה המעבדות קורסות מעומס עבודה. קשה להבין איך נצליח לתפקד במהלך החורף, כשהתחלואה עוד תגדל.

"אם לא תהא תוספת משמעותית בתקנים לכלל המעבדות הרפואיות ואם לא תהיה עלייה בשכר העובדים, אני חוששת, שבחורף הקרוב לא יהיה מי שיעבוד במעבדות. העובדים יינטשו את המעבדות. כבר עתה רואים מגמה של נטישת המקצוע".

נושאים קשורים:  אסתר אדמון,  עובדי המעבדות,  מינוי,  חדשות,  קורונה
תגובות