קורונה בישראל

בכירים בקופות החולים: מדיניות משרד הבריאות לא עקבית ולא ברורה

בהנהלות הקופות מצביעים על עומס בבקשות לעריכת בדיקת קורונה, גם מאנשים ללא תסמינים ומזהירים: "אין כיום בישראל מספיק ערכות בדיקה לכל האוכלוסיה ותחלואת החורף לפנינו"

סיגל רגב-רוזנברג, מנכ"לית מאוחדת. הודיעה על סיום הכהונה. צילום: דנה קופל

בכירים בקופות החולים תוקפים את מדיניות משרד הבריאות וטוענים שאיננה עקבית ולא ברורה. כך דווח אמש (ג') בחדשות ערוץ 12.

נמסר כי בכירים בהנהלות הקופות הצביעו על עומס בלתי נסבל של בקשות לעריכת בדיקת קורונה, גם מאנשים ללא תסמינים. הם הזהירו כי אין כיום בישראל מספיק ערכות בדיקה לכל האוכלוסיה וכי הם חוששים מהחורף. מנכ"לית קופת חולים מאוחדת אף הזהירה: "הפוליטיקה מתערבבת בקורונה".

ראש אגף סיעוד במכבי שירותי בריאות, אנג'לה עירוני, תיארה את העומס: "אם ביום רגיל, בלי קורונה, ענינו לאלפיים שיחות, בימי הקורונה אנחנו נמצאים כבר עם יותר מ-3,000 שיחות ביום. עד לפני שבועיים רוב האנשים קיבלו בדיקה בתוך 48 שעות. עכשיו, כשיש עומס על כל המעבדות, הזמן התארך.

"כל מי שקיבל איכון או ששלחו לו איזה סמס שהוא היה ליד איזה חולה, גם אם הוא מרגיש מצוין - רוצה בדיקה", סיפרה מנכ"לית "מאוחדת" סיגל רגב רוזנברג. "אנחנו לא עומדים בזה".

ד"ר וואליד באדיר, רופא במרחב דן ב"מאוחדת", הוסיף: "אנחנו מרגישים את העומס לעומת הגל הראשון. לדעתי זה נובע יותר מהבלבול ומההנחיות הלא ברורות".

חלק ממנהלי הקופות מותחים ביקורת על התנהלות הממשלה ומשרד הבריאות בפרט, שמרגע היציאה מהסגר לא הצליחו לפעול לפי מדיניות סדורה, עקבית וברורה לאזרחים. בקופות כבר חושבים כמה צעדים קדימה לקראת החורף שמתקרב ואיתו גם מחלת השפעת, ומבקשים להגדיל את כמות החיסונים שנמצאים במחסור.

"כל הפסח ישבנו והשתתפנו בהמון צוותים שכתבו את התורה ליציאה מהסגר. נכתבו חמש תורות, אף אחת לא יושמה. נכנסנו ויצאנו מהסגר כאילו שלא למדנו שום דבר", אמרה רגב-רוזנברג.

"האירוע הזה הוא מגה-אירוע מורכב. חייבים להביא מישהו שמתכלל בין כל הגופים - בין פיקוד העורף, לצבא, לקופות, לבתי החולים, למלוניות, למשרד הבריאות, לממשלה. גם בגלל שלא היה עד היום מישהו שמתכלל – הגענו לאן שהגענו. כנראה שהפוליטיקה מתערבבת בקורונה ופוגעת בטיפול אבל לא מקשיבים לטענות שלנו. כשהשפעת תפגוש את הקורונה, יהיה פה סיפור מאוד גדול. אנחנו יודעים את זה - אז בואו ניערך לכל".

מנכ"ל קופת חולים לאומית, ניסים אלון, הזהיר: "השנה לא יהיו מספיק חיסוני שפעת, נצטרך לתעדף ולחסן אוכלוסיות שבקבוצות סיכון בעדיפות ראשונה".

נושאים קשורים:  סיגל רגב רוזנברג,  קופות החולים,  ניסים אלון,  קורונה,  חיסונים,  שפעת,  תחלואת חורף,  משרד הבריאות,  חדשות,  ד"ר וואליד באדיר,  בדיקת קורונה
תגובות