קורונה בישראל

איגוד רופאי המשפחה: הסמכות לשחרר חולים היא רק של רופאים

באיגוד מתנגדים להנחיית משרד הבריאות המאפשרת לאחיות לשחרר מבידוד חולי קורונה ללא סימפטומים

רופא משפחה עוטה מסיכה. אילוסטרציה

איגוד רופאי המשפחה מתנגד להנחיית משרד הבריאות המאפשרת לאחים ולאחיות לשחרר מבידוד חולי קורונה ללא סימפטומים. האיגוד קרא לחבריו שלא לשתף פעולה בנושא הזה.

לפי ההנחיה שהפיצה בשבוע שעבר פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, חולים א-סימפטומטיים יוכלו להיות מוגדרים מחלימים ולהשתחרר מבידוד עשרה ימים לאחר בדיקת קורונה חיובית. אח או אחות במרפאה קהילתית יוכלו לתת את האישור לאחר בדיקה בתיק הרפואי ותשאול החולה על מצבו הבריאותי.

באיגוד רופאי המשפחה הודיעו שיפנו למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בדרישה לבטל את ההנחיה ולהשאיר בידי הרופאים את הסמכות לקבוע מי מחלים.

ד"ר משה קוסטינר, יו"ר ארגון הרופאים בשירותי בריאות כללית, התייחס להנחיה ב"ישראל היום": "אם משרד הבריאות קבע שמדובר בחולים, אז הסמכות לשחררם נתונה אך ורק בידי רופאים".

נושאים קשורים:  אחיות,  רופאי משפחה,  איגוד רופאי המשפחה,  בידוד,  חולים,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
06.08.2020, 22:56

העיקר שרופאי מכבי יוכלו להעביר כרטיס. המרפאות קורסות הצוותים חלק מהזמן בבידוד ושיחרורו לפי חוזר מסודר של משרד הבריאות יכול להעשות רק על ידי רופא? בואו "נעשה" רפואה ולא נעסוק בבירוקרטיה.

אנונימי/ת
07.08.2020, 10:48

יש עצומה של כ150 רופאי משפחה, רובם מירושלים [כידוע ירושלים היא אלופת הקורונה] הדורשת לפעול בדיוק הפוך ממדיניותו ההזויה של איגוד רופאי המשפחה. שליחת בדיקות, הודעה למאומתיים ושחרור חולים קלים ובעיקר לא תסמיניים אסור שיעשה על ידי רופאים. זה בזבוז זמן נוראי. האיגוד כנראה חיי בתל אביב השקטה וחסרת התחלואה.

11.08.2020, 01:05

בניגוד למי שכתבו באופן אנונימי כותבת בשמי המלא: אין הנחיה כזאת של האיגוד - עברתי שוב ושוב על ההנחיות זה פשוט לא קיים שם...
ניסיתי לראות על סמך מה התבססו כאן - פורסמה כתבה שהיא פייק ניוז בישראל היום - אין אף כתבה כזאת באף עיתון אחר ואין הנחיה כזאת בהנחיות האיגוד.
אגב באתר ישראל היום מתוייגות רק שתי כתבות תחת "רופאי משפחה" מקבלים את הכתבה הזאת שהא פייק על הצהרת האיגוד ועוד כתבה שמשמיצה רופאי משפחה כרשלנים ש"ם, לרופאי המשפחה אין מספיק ידע והם לא ממהרים להתייעץ בזמן עם רופאים מומחים בעלי ניסיון בתחומי המומחיות הרפואית השונים (כמו אונקולוגיה, קרדיולוגיה, אורתופדיה, כירורגיה ועוד). נוסף על כך, יש מקרים שבהם רופאי המשפחה לא שולחים את המטופל לבדיקות חיוניות שהיו יכולות לאתר מבעוד מועד את השלבים הראשוניים של מחלות קשות, כמו סרטן. כשלים אלה אצל רופאי משפחה עלולים לעיתים לעלות בחיי אדם. "
עצוב שזה היחס של העיתון ואין גם אפשרות להגיב לכתבה...

היום לקחו שם את המכתב שהוצאנו מירושלים וצויין כאן והפכו את תוכנו: במקום להביע את מצוקת כח האדם שצויינה ואת הרעיונות לפתרונה - הצליחו שוב להוציא כותרת שמכפישה את רופאי המשפחה ומסמנת אותם כמי שהציבור אינו מאמין בהם.
חבל שדוקטורס אונלי מסתמכים על עיתונות רדודה שפוגעת בפרופשנליזם שלנו.