קורונה בישראל

עוד שינוי בהנחיות תקופת הבידוד: עשויה להתקצר לתשעה ימים

ד"ר אלרעי-פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור בפועל: "בהתאם לידע המדעי העדכני, הסיכון להידבק מחולה אחרי תשעה ימים מתחילת התסמינים הוא נמוך"

בידוד במגיפת הקורונה. אילוסטרציה

עוד שינוי בהנחיות משרד הבריאות בנוגע למשך הבידוד: ראש שירותי בריאות הציבור בפועל, ד"ר שרון אלרעי פרייס, העבירה הנחיה חדשה, לפיה משך הבידוד לחולים מסוימים עם סימפטומים או בלעדיהם ייספר מיום נטילת דגימת הקורונה ולא מיום קבלת התוצאה החיובית, כפי שנקבע עד כה.

המשמעות היא שבהתאם להנחיה זאת עשויה במקרים שונים תקופת הבידוד להתקצר ביממה אחת ובמקרים מסוימים אפילו בשלוש יממות. חולי קורונה ללא תסמינים יוכלו להיות מוגדרים כמחלימים עשרה ימים מהיום שבו ייבדקו. ד"ר אלרעי-פרייס סבורה שהסיכון להידבק מחולה לאחר תשעה ימים מהופעת התסמינים נמוך מכפי שהעריכו עד היום.

חולה עם סימפטומים שמועד תחילת הופעתם ידוע יוגדר כמחלים עשרה ימים מתחילת הופעת התסמינים, בתוספת שלושה ימים ללא חום או ללא תסמינים נשימתיים. זה יהיה הזמן המינימלי של 13 ימים לפחות מתחילת התסמינים. במקרים שבהם לא ידוע מתי החלו התסמינים, זמן ההחלמה ייקבע לעשרה ימים מיום נטילת הדגימה ובלבד שחלפו שלושה ימים מתום הופעת התסמינים.

ד"ר אלרעי-פרייס אמרה בהקשר זה ל"ישראל היום": "בהתאם לידע המדעי העדכני בנוגע ל-19-COVID, הסיכון להידבק מחולה אחרי תשעה ימים מתחילת התסמינים הוא נמוך. בהמשך לכך, ארגונים בינלאומיים עדכנו את המלצותיהם למשך הבידוד של מקרה מאומת".

היוזמה לשינוי הגיעה מקופות החולים שהציעו לקצר את ימי המחלה משום שאדם שנבדק שוהה בבידוד מרגע נטילת הדגימה. התוצאה החיובית מהבדיקה שהוא מקבל, גם אם באיחור, מתייחסת לרגע הבדיקה עצמו.

נושאים קשורים:  בידוד,  תסמינים,  קורונה,  חדשות,  ד"ר שרון אלרעי פרייס
תגובות