• יו"ר החברה: ד"ר עידו לוריא
  • מזכ"ל: ד"ר אילן טל
  • גזברית: ד"ר אנג'לה דרניקוב
  • חברי ועד: פרופ' חגי חרמש
  • ד"ר מיכל רפפורט
  • ד"ר סעיד מוחמד מוסא
קורונה עולמי

מחירה הנפשי של המגיפה: עלייה דרמטית בסובלים מדיכאון בארה"ב

סקר שפורסם ב-JAMA מצא כי פי שלושה אמריקאים עמדו בקריטריונים לאבחון דיכאון במהלך מגיפת הקורונה בהשוואה לנסקרים לפני פרוץ המגיפה

נוסע בסבאוויי בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

נתונים שנאספו בארה"ב מצביעים על עלייה ניכרת בדיווחים על תסמיני דיכאון בדרגות חומרה שונות מאז שפרצה מגיפת הקורונה. הממצאים פורסמו בשבוע שעבר ב-JAMA על ידי צוות מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת בוסטון. בסקר שערכו נאספו נתונים מ-5,065 משתתפים לפני מגיפת הקורונה ואחר כך נעשתה השוואה עם 1,441 משיבים לאחר פרוץ מגיפת הקורונה מאז חודש מארס.

בדיווח שפורסם נמצא כי פי שלושה אמריקאים עמדו בקריטריונים לאבחון דיכאון במהלך מגיפת הקורונה בהשוואה לנסקרים לפני פרוץ המגיפה. לפני שפרצה הקורונה, 8.5% מהמשיבים לסקר התאימו לתסמיני דיכאון כמו "חוסר תקווה, אובדן עניין בדברים משמחים, רמת אנרגיה נמוכה, בעיות ריכוז או מחשבות אובדניות". שיעור זה עלה ליותר מ-28% אחרי פרוץ המגיפה.

חלה עלייה של יותר מפי שניים בשיעור הנסקרים שדיווחו על תסמיני דיכאון בינוניים, חמורים או קשים. רווקות היו בעלות סיכוי גבוה יותר לסבול מתסמיני דיכאון בהשוואה לגברים או לנשים נשואות.

לפני כשבועיים פרסם ה-CDC האמריקאי נתונים לפיהם יש באחרונה בארה"ב שיעור גבוה של אנשים עם הפרעות דיכאון, חרדה, הידרדרות לסמים ומחשבות אובדניות. הממצאים משקפים את השפעת משבר הקורונה, שיעור האבטלה, הסגרים והחשש הבריאותי.

כ-41% מהנשאלים בסקר דיווחו על בעיה נפשית או התנהגותית אחת לפחות, 30% השיבו כי הם סובלים מהפרעת חרדה או הפרעה דיכאונית ו-26% גילו שהם סובלים מתסמין המחשיד להפרעה פוסט טראומטית.

כמעט אחד מכל שלושה צעירים בגילאי 18-24 וכמחצית מבני 25-44 דיווחו על לפחות סימפטום בריאותי נפשי או התנהגותי. בקרב אמריקאים ממוצא היספני, 52% מהנשאלים דיווחו על לפחות תסמין אחד של בעיה בבריאות הנפש, וכמחצית מהנשאלים שהיו חסרי תעודת בגרות דיווחו על תסמין אחד נפשי.

כ-11% שקלו להתאבד ב-30 הימים שקדמו לסקר. 25.5% בקרב נשאלים בני 18-24 - ממוצא היספני 18.6% ו-15% בקרב השחורים - שקלו אובדנות. מחשבות אובדנות נמצאו בקרב 30% מהמבוגרים המובטלים.

סקר אמריקאי אחר שפורסם ביוני מצא ששיעור הבגירים בארה"ב המדווחים על חרדה, עצבות ודיכאון, גדל פי שלושה מאז שפרצה מגיפת הקורונה בהשוואה לשנתיים האחרונות.

נושאים קשורים:  מגיפת הקורונה,  חדשות,  דיכאון,  אובדנות,  קורונה,  JAMA
תגובות