קורונה בישראל

רופא בבה"ד 1 נאלץ לזייף תסמינים כדי לאשר בדיקות קורונה לחייליו

סגן ד"ר אור שבתאי פרסם מכתב פומבי שבו חשף כיצד נאלץ לזייף נתונים בריאותיים של חיילים כדי לקבל עבורם ערכות בדיקה לנגיף הקורונה

מעבדת בדיקות של צה"ל. אין קשר בין המצולמים לכתבה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90.

בסוף השבוע האחרון התגלו בבה"ד 1, בית הספר לקצינים של צה"ל, 43 חולי קורונה, מה שגרם לפגיעה משמעותית בתפקודו של בית הספר מאחר שרבים מהחיילים נכנסו לבידוד. אמש (א') דווח בחדשות 13 כי אחד מרופאי הבסיס, סגן ד"ר אור שבתאי, פרסם מכתב פומבי שבו חשף כי נאלץ לזייף נתונים בריאותיים של חיילים כדי לקבל ערכות בדיקה לנגיף.

הרופא הצבאי, כך דיווח כתב ערוץ 13 אור הלר, שיגר מכתב לראשי המטה הכללי ובו האשים אותם בכך שלא סיפקו לו את הכלים להתמודדות עם התפרצות הקורונה בבסיס. "אם הבנתם את הסיפור של בה"ד 1, אז הבנתם את כל הסיפור של הכחשת הקורונה במדינת ישראל. בשבוע האחרון נשבר לנו", כתב.

ד"ר שבתאי סיפר כי היה עליו "לשפץ" חלק קטן מהחיילים החשודים שנדבקו בנגיף כדי שיתאימו לקריטריונים לבדיקה. חום של 37.7 "עלה" ל-38.3. כאשר היה רק שיעול וכאב גרון, הוסף תסמין של חום, ואם היה רק חום, הוסיפו שיעול, וכך הבדיקות אושרו. "בתוך יומיים מצאנו שתי חולות ובתוך יומיים נוספים אותרו 40 חולים חדשים והספירה רק תעלה", סיפר ד"ר שבתאי.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "הקצין אור שבתאי זומן לבירור עם מפקדיו בעקבות טענותיו על מנת לברר אותן לעומק".

נושאים קשורים:  ד"ר אור שבתאי,  בה"ד 1,  תסמיני קורונה,  חדשות,  בדיקת קורונה
תגובות
אנונימי/ת
07.09.2020, 20:55

איפוא כרמלה מנשה ?