קורונה בישראל

תרכיבי החיסון לשפעת החלו להגיע לישראל - יספקו הגנה נגד ארבעה זנים

המדינה רכשה כארבעה מיליון מנות חיסון - קופות החולים אמורות להתחיל בימים הקרובים במבצעי החיסונים | ראשונים יחוסנו אוכלוסיות בסיכון וצוותים רפואיים

חיסון ילד. אילוסטרציה

קופות החולים אמורות להתחיל בימים הקרובים במבצע חיסוני השפעת ולפי דיווח של מיטל יסעור בית-אור, הבוקר (ד') ב"ישראל היום" נרכשו אצל יצרניות תרכיבי החיסון כארבעה מיליון מנות וזאת מתוך הערכה שעל רקע מגיפת הקורונה יהיה הפעם ביקוש גבוה יותר מאשר אשתקד (2.2 מיליון מנות).

על פי הנחיות משרד הבריאות, בשלב ראשון יתחסנו אוכלוסיות בסיכון - ישראלים עם מחלות כרוניות, צוותים רפואיים וכן תלמידי בתי הספר מכיתה א' עד ו', במקום עד כיתה ד' כאשתקד. בהמשך יוצעו החיסונים לנשים הרות ולקבוצות נוספות באוכלוסיה. הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות המליצה לחסן גם עובדים ב"עבודות חיוניות", למשל מורים. משרד הבריאות עדיין לא הנחה את הקופות בנושא זה.

מערכת הבריאות אמורה היתה לקבל מהיצרניות כ-3.3 מיליון מנות אבל מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, מסר שעלה בידי המשרד לרכוש עוד כמיליון מנות. תרכיבי החיסון שיגיעו לישראל יינתנו בזריקות ואמורים לספק הגנה מפני ארבעה זנים של נגיף השפעת. בדיווח נמסר כי.

לפי הדיווח, שירותי בריאות כללית קיבלה השבוע משלוח ראשון של כ-130 אלף מנות חיסון עבורה ויתר המשלוחים יגיעו במהלך אוקטובר ועד לתחילת נובמבר. בשלב זה יחוסנו באופן יזום ופרטני מטופלים ברמת סיכון גבוהה ביותר ומרותקי בית. מבוטחי הקופה יתבקשו להגיע למרפאות הקהילה כשיקבלו זימון לשם כך.

נושאים קשורים:  שירותי בריאות כללית,  פרופ' חזי לוי,  חדשות,  תחלואת חורף,  קורונה,  חיסון נגד שפעת
תגובות
אנונימי/ת
09.09.2020, 13:17

בזבוז כסף.
מחצית מנות החיסון , אם לא יותר, תוותרנה בלי שיש להן דורש.

אנונימי/ת
09.09.2020, 21:49

מי שענה כך- חסר כל הבנה וידע

אנונימי/ת
10.09.2020, 13:08

אז בוא נדבר ידע. בשנה שעברה נרכשו בערך מחצית ונותרו חיסונים על המדף. מה גורם לך לחשוב שאם נזמין כפול הכל יחטף כלחמניות טריות?
אם כבר , להפך. ההגבלות של הקורונה גורמות לתחלואת השפעת להיות נמוכה. רואים את זה באוסטרליה. אנשים יהיו פחות היסטרים להתחסן.
אבל נמתין מספר חודשים ונראה...

אנונימי/ת
10.09.2020, 00:06

לצערי כמי שעוקב באופן צמוד ואינטרסנטי אחר חיסוני ה-FLUZONE באחת מקופות החולים העיקריות, החדשות בדבר הגעת החיסונים וזמינותם לקבוצות הסיכון והסיכון הגבוה הוא דמגוגיה זולה. בעבר טענו בחדשות לחיסונים בספטמבר, ואולם שוב ושוב דוחים את הפציינטים המעוניינים בטענה לזמינות באוקטובר בלבד! ואני מקווה כיום שזה יהיה אמיתי ולא יידחו שוב ושוב!...מזכיר במשהו את התנהלות הקורונה....