• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

הממשלה הטילה סגר שלישי כלל ארצי לשבועיים מיום א' הקרוב

יעדי הסגר: להפחית את שיעור הנדבקים היומיים החדשים מתחת ל-1,000 ולהגיע למקדם הדבקה של פחות מ-1 | אתרי ההתחסנות ימשיכו לפעול

סגר בישראל, שוק התקווה בתל אביב. צילום ארכיון: מרים אליסטר/ פלאש 90

החל מיום א' הקרוב, 27 בדצמבר, בשעה 17:00 ייכנס לתוקפו סגר כלל ארצי, בשלב זה לשבועיים, במטרה להפחית את שיעור הנדבקים המאומתים היומיים החדשים מתחת ל-1,000 ולהגיע למקדם הדבקה של פחות מ-1.

הבוקר (ה') הודיעה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בראיון לגלי צה"ל, כי במהלך ימי הסגר ניתן יהיה להגיע לאתרי ההתחסנות: "הסגר לא צריך לעצור את המבצע החיוני הזה". אם יעדי הסגר לא יושגו – לא מן הנמנע שהוא יוארך בשבועיים נוספים.

בהתאם להחלטת הממשלה אמש, הסגר יהיה דומה לסגר השני שהונהג ביום כיפור: תוטל הגבלת תנועה של 1,000 מטרים מהבית;  יחול איסור של שהייה בבית מגורים של אדם אחר; כל פעילות המסחר, אתרי הבילוי והפנאי יהיו סגורים. קניות יתבצעו רק במשלוחים ועל ידי שליחים; עסקים שאינם מקבלים קהל יעבדו במתכונת של 50% מההיתרים הנוכחיים שלהם.

בנוסף, פעילות התחבורה הציבורית תצומצם לכדי 50% מנפח הפעילות הרגיל; תוטל הגבלת התקהלויות - עשרה אנשים בלבד בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח; תופסק הפעילות של ה"איים הירוקים" - מלונות וסביבתם באילת ואזור ים המלח; תותר פעילות ספורט יחידנית ללא הגבלת מרחק, אך ללא נסיעה ברכב.

מערכת החינוך תפעל חלקית: גנים, כיתות א'-ד', י"א-י"ב, בין השעות:  13:00-08:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7:00 בבוקר ועד השעה 14:00; החינוך המיוחד מוחרג ויתקיים בכל הגילאים; תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

נושאים קשורים:  סגר,  קורונה,  מקדם הדבקה,  מערכת החינוך,  תחבורה ציבורית,  חיסון לקורונה,  ד"ר שרון אלרעי פרייס,  חדשות,  19-COVID
תגובות
אנונימי/ת
24.12.2020, 23:34

חבורת מטורפים