חדשות

ניתוח לשימור הרחם והרמת רצפת האגן בוצע לראשונה ב"פדה-פוריה"

בשל גילה הצעיר של המטופלת וכדי לאפשר לה הריון נוסף בעתיד, החליטו מומחי "פדה-פוריה" לבצע את הניתוח המורכב לשימור הרחם בגישה לפרוסקופית

צוות "פדה-פוריה" בניתוח לשימור הרחם והרמת רצפת האגן. צילום: דוברות בית החולים

צוות היחידה לאורוגינקולוגיה של המרכז הרפואי פדה-פוריה ביצע לראשונה ניתוח להרמת רצפת אגן ושימור הרחם. המטופלת, בת 32, תושבת סכנין, סבלה ממצב נדיר לגילה של צניחת רחם חיצונית וקשה.

פרופ' מני אלקלעי, מנהל היחידה האורוגינקולוגית באגף למיילדות וגינקולוגיה, סיפר: "המטופלת הגיעה במהלך ההריון בשל צניחת רחם חיצונית שלא אפשרה לה לתפקד והיא נאלצה לשכב במיטה כל הזמן. טיפלנו בה במרפאה האורוגניקולוגית, שם הותאם לה מתקן מיוחד אשר אפשר לה לתפקד בצורה רגילה, לאורך כל ההריון".

המטופלת השלימה את ההריון כסדרו וילדה בבית החולים לידה טבעית לפני כשלושה חודשים, אלא שלאחר הלידה מצבה החמיר. "היא הגיעה לבדיקה ואמרה שהמצב של צניחת הרחם מאוד מקשה עליה, היא לא הצליחה לתפקד וללכת. זה מקרה מאוד לא שגרתי, רק אחוז קטן של הנשים סובל מצניחת רחם בגיל צעיר. מצב כזה של צניחת רחם אופייני בדרך כלל לנשים מעל גיל 55", הסביר פרופ' אלקלעי.

בשל גילה הצעיר וכדי לאפשר לה הריון נוסף בעתיד, הוחלט על ניתוח לשימור רחם והרמת רצפת האגן. מדובר בניתוח יחסית נדיר ומורכב המבוצע בגישה לפרוסקופית. במהלך הניתוח משתילים רשת שנתפרת לצוואר הרחם ולקירות הנרתיק ובאמצעותה מרימים את הרחם ומצמידים את הרשת לעמוד השדרה.

"המטרה שלנו היתה להקל על היולדת ולאפשר לה חזרה לתפקוד רגיל ובה בשעה לשמר את האפשרות להיכנס להריון נוסף בעתיד", אמר פרופ' אלקלעי. יש מספר יתרונות לניתוח שמבוצע בגישה לפרוסקופית. ההחלמה היחסית מהירה, אין צלקת גדולה בבטן ויש לנו בקרה ניתוחית מיטבית על איברי האגן העמוקים, שהגישה הכירורגית אליהם היא מורכבת".

מנהל האגף לאם וליילוד, פרופ' משה בן עמי, סיכם: "מקרים כגון אלה הם נדירים, והאפשרות לניהול טרום לידתי, לידה רגילה מבוקרת והמשך מעקב אורוגינקולוגי צמוד לאחר הלידה עד לתיקון הכירורגי, פותחת צוהר טיפולי חדש לנשים צעירות הסובלות מצניחה חמורה של איברי האגן ומבקשות לתקן את מצבן ולשמר את היכולת להרות בעתיד".

נושאים קשורים:  פרופ' משה בן עמי,  ניתוח לשימור רחם,  פרופ' מני אלקלעי,  הרמת רצפת האגן,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
אנונימי/ת
29.12.2020, 12:19

ניתוח זה אינו חדשתי והוא מבוצע מזה שנים במרכזים רבים בארץ.
נא לדייק.. אתם מפרסמים מודעה באתר רופאים ולא בישראל היום

אנונימי/ת
30.12.2020, 20:11

לא אמרו בארץ. ניתן להבין שבוצע לראשונה אצלם.
מתאים גם לא בישראל היום

אנונימי/ת
30.12.2020, 21:24

ניתוח ישן מקובל.ולא ברור החדשנות שבו

01.01.2021, 16:45

אנונימיות המגיבים מעיבה על ההתייחסות הרצינית לדברים הנאמרים.
אכן הניתוח אינו חדשני וחבל שאינו מיושם בתדירות גבוהה יותר במקום ניתוח כריתת רחם המועדף על ידי רופאים רבים.
ראוי לציין כי ביצוע הניתוח בגישה לפרוסקופית-רובוטית משפר את הצלחת הניתוח משמר-הרחם דרך הגדלת מיומנות התפירה הלפרוסקופית.
גילוי נאות - עלויות הניתוח גבוהות יותר.
בכל מקרה, זהו יום שמח לבי״ח פוריה וברכות על הגישה השמרנית.