הכל על Urinary Tract Infection - UTI

סמן ביולוגי המנבא חומרת תסמיני דלקת בדרכי השתן

החוקרים מצאו כי IL-6 קשור בחומרת תסמיני דלקת בדרכי השתן ומדגים יכולת הבחנתית בין זיהום בדרכי השתן לבקטראוריאה אסימפטומטית

אבחנה אובייקטיבית של זיהומים בדרכי השתן בחולים עם נטייה לבקטראוריאה אסימפטומטית הינה קשה לאור תגובת המאכסן ותרביות שתן חיוביות. החוקרים בחנו האם Interleukin-6י(IL-6) יכול לשמש כסמן ביולוגי לזיהום בדרכי השתן ללא חום ובדקו ספים עבור IL-6 ,IL-8 ונויטרופילים היכולים להבחין בין זיהום בדרכי השתן לבקטראוריאה אסימפטומטית.

חולים עם שתן שיירי ושלפוחיות נוירוגניות עקב פגיעות בחוט השדרה הוכללו במחקר ה- long-term Escherichia coli 83972 asymptomatic bacteriuria inoculation trial. מעקב אחר החולים בוצע על פני שנתיים. ציון תסמינים ודגימות שתן על מנת להעריך IL-6 ו-IL-8 ונויטרופילים כסמנים ביולוגיים נבדקו כל חודש ובאירועי זיהום בדרכי השתן.

זמן המעקב הממוצע היה 19 חודשים (טווח 10-27) כאשר בחולים עם בקטראוריאה אסימפטומטית של Escherichia coli 83972 היה זמן מעקב ממוצע של 11 חודשים (טווח 4-19). 37 אירועים של זיהום בדרכי השתן ללא חום עם מידע מלא על IL-6 , IL-8, נויטרופילים וציון תסמינים תועדו. IL-6 נמצא כסמן היחיד אשר עלה באופן עקבי במהלך זיהום בדרכי השתן לעומת בקטראוריאה אסימפטומטית (p<0.05). IL-6 מעל סף של 25 ננוגרם/ליטר נמצא כקשור בתסמיני זיהום בדרכי השתן קשים יותר (p<0.05). הרגישות והסגוליות של כל הסמנים הייתה גרועה או בינונית להבחנה בין בקטראוריאה אסימפטומטית ואירועים של זיהום בדרכי השתן. עם זאת, עבור זיהומים בדרכי השתן עם תסמינים קשים, IL-6 ונויטרופילים הדגימו תוצאים טובים/מצוינים.

מסקנת החוקרים היא כי IL-6 קשור בחומרת תסמיני דלקת בדרכי השתן ומדגים יכולת הבחנתית בין זיהום בדרכי השתן לבקטראוריאה אסימפטומטית. מחקרים עתידיים נחוצים על מנת לבחון את תפקידו של IL-6 כסמן של חומרת זיהום בדרכי השתן ולהעריך האם ניתן להשתמש בו לקביעת טיפול בזיהומים ללא חום.

מקור: 

Sunden, F. et al. (2017) The Journal of Urology. 198(1), 107.

נושאים קשורים:  IL-6,  IL-8,  נויטרופילים,  זיהום בדרכי השתן,  הכל על UTI,  הכל על Urinary Tract Infection - UTI,  Urinary Tract Infection - UTI,  מחקרים