• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

ירידה בהיענות לחיסונים - הקופות יחסנו בקרוב רק במרפאות הקהילה

בקופות החולים החלו להיערך לצמצום ואף לסגירת מתחמי החיסונים שהקימו והן מעבירות את מבצע החיסונים למרפאות הקהילה

מתחם חיסונים של "הכללית" בירושלים. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הירידה בהיענות לקבלת חיסונים המסתמנת בימים האחרונים הביאה כמה מקופות החולים להיערך להעברת מבצע החיסונים בהן למרפאות הקהילה הרגילות שבהן מבצעות הקופות מדי שנה את חיסוני השפעת, ולצמצם ואף לסגור את מתחמי החיסונים שהקימו עם תחילת מבצע החיסונים בארץ ב-20 בפברואר, מדווחת הבוקר (ב') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

על  הירידה בהיענות הציבור לחיסונים מעידים הנתונים הבאים: ב-3 במארס קיבלו מנה ראשונה 42 אלף ישראלים, ב-5 במארס 14 אלף ושלשום, 6 במארס, רק 11 אלף חוסנו במנה הראשונה אבל גם 25 אלף במנה השנייה.

הקופות שבוחנות זאת הן מאוחדת, כללית ומכבי – כל אחת נערכת בכיוון שונה, זאת לצד התמקדות בביצוע עיקר החיסונים ביישובי הפריפריה וביישובים קטנים בעזרת ניידות מד"א. בין הסיבות הנוספות לצורך לשינוי: חלק ממתחמי החיסונים הוקמו בכניסות לאיצטדיונים ולהיכלי ספורט גדולים, מרכזי כנסים וגם במתנ"סים, השבים עתה לפעילות בנוכחות קהל.

"מאוחדת", שנערכת לפתיחת תחנות חיסון במרפאותיה, צמצמה את היקף הפעילות, למעט במתחם המרכזי שלה בגני התערוכה בתל אביב שימשיך לפעול עד סוף אפריל, אבל גם הפחיתה במספר האחיות המבצעות את החיסונים ואת שעות הפעילות.

"כללית" נערכת להעתקת חלק ממתחמי החיסונים הגדולים שלה למקומות חלופיים. "מכבי" צמצמה את עמדות החיסון ומתאימה את מספר מתחמי החיסונים שתפעיל לציבור המבוטחים שטרם חוסן ובמידה שיגדל הביקוש, המתחמים יתוגברו.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  קופות החולים,  מבצע חיסונים,  חדשות,  19-COVID
תגובות