כאב

גישה מולטי-דיסציפלינארית לטיפול בכאב מורכב והתמכרות 

במחקר זה נמצא כי שירות ייעוץ רב-תחומי שימש כמנגנון משמעותי למענה על צרכיהם של רופאי המשפחה בהתמודדותם עם ניהול מקרי מטופלים הסובלים מכאב והתמכרות

כאב (צילום: אילוסטרציה)
רפואת כאב (צילום: אילוסטרציה)

מטרת המחקר הייתה לקדם את האפשרות של רופאי משפחה (PCPs) להיות מצויידים בכלים ובטחון ביכולתם לטפל בצורה בטוחה במטופלים אשר סובלים מכאב כרוני, התמכרות, או משניהם יחד. במסגרת המחקר הוערכה גישה רב-תחומית לתמיכה ברופאי משפחה בניהול הרפואי של אוכלוסיית מטופלים זו אשר הינה מורכבת מבחינה פסיכו-סוציאלית.

החוקרים יזמו, ארבע שנים טרום המחקר, שירות ייעוץ רב-תחומי לתמיכה ברופאי משפחה המטפלים באנשים הסובלים מכאב והתמכרות. הם אספו וניתחו 66 שאלות ייעוץ אשר העבירו הרופאים לשירות התמיכה, וכן ראינו 14 רופאים אשר פנו לייעוץ. החוקרים ביצעו השוואה בין השאלות שהופנו למרכז לבין הצרכים האותנטיים של הרופאים.

תוצאות המחקר הראו כי רופאי משפחה רבים הביעו צורך בייעוץ מסוים אשר נמצא על פי החוקרים בהתאמה עם התמודדותם האמיתית בשטח. השאלות אשר הופנו נגעו בין השאר לסוגיות שהיו קשורות בתחום התמחות ספציפית הקשור להתמכרות, לטיפול בטוח באופיואידים ובתרופות אשר אינן על בסיס אופיואידי. כמו כן פנו הרופאים בנוגע לנושאים הקשורים לתקשורת עם המטופלים ולגישה טיפולית ביו-פיזית.

מסקנת החוקרים הייתה כי שירות ייעוץ רב-תחומי שימש כמנגנון משמעותי למענה על צרכיהם של רופאי המשפחה בהתמודדותם עם ניהול מקרי מטופלים הסובלים מכאב והתמכרות.

מקור: 

Randi G. Sokol et. al (2021) Annals of Family Medicine DOI: https://doi.org/10.1370/afm.2648

נושאים קשורים:  כאב,  התמכרות,  רפואת משפחה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
24.06.2021, 07:53

ללא ספק יעוץ ייחודי זה נחוץ מאד,כמו כן יש ליצור ערוץ תקשורת נגיש עם מרפאות הכאב