חדשות

מחקר אמריקאי מצא קשר בין אובדנות לעישון קנאביס בצעירים

על פי נתונים מ-280 אלף צעירים בארה"ב, המשתמשים בקנאביס שלא לצרכים רפואיים נמצאים בסיכון גבוה יותר למחשבות אובדניות, לתכנן דרכים לשים קץ לחייהם ואף להוציא לפועל ניסיון כזה

11% מתלמידי התיכון מדווחים על שימוש קבוע בקנאביס בתדירות שבועית או חודשית. צילום: שאטרסטוק

מחקר שפורסם השבוע (ג') על ידי מכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב בכתב העת JAMA ובהודעה לתקשורת מה-NIH טוען שיש ככל הנראה קשר, אף על פי שאיננו ישיר, בין עישון קנאביס לבין נטייה אפשרית מוגברת לאובדנות בקרב בגירים צעירים, לפחות בארה"ב.

המחקר התבסס על ניתוח מידע מ-280 אלף בני 35-18. לטענת מחברת הדו"ח, ד"ר נורה וולקו, המשתמשים הצעירים בקנאביס (לא לצרכים רפואיים) נמצאים בסיכון גבוה יותר לחשוב מחשבות אובדניות, לתכנן דרכים לשים קץ לחייהם ואף להוציא לפועל ניסיון כזה.

על פי המחקר, מי שלא השתמש בקנאביס באופן יומיומי, כלומר פחות מ-300 ימים בשנה, עדיין היה בעל נטייה אובדנית יותר לעומת מי שכלל לא השתמש. החוקרים גם דיווחו שנשים שהשתמשו בקנאביס היו בסיכון גבוה יותר לחוות מחשבות אובדניות, לעומת גברים שהשתמשו באותו מינון.

עורכי המחקר סבורים שנדרש מחקר עומק כדי להבין טוב יותר את קשרי הגומלין בין קנאביס לבין דיכאון ואובדנות וזאת על מנת שצוותי הרפואה יוכלו להציע טיפול טוב יותר למניעת אובדנות.

לפי דו"ח המחקר, שיעור משתמשי קנאביס בארה"ב הוכפל מ-22.6 מיליון בשנת 2008 ל-45 מיליון ב-2019. מספר המשתמשים על בסיס יומי כמעט שילש עצמו בתקופה הזאת. יש קשר בין צריכת קנאביס על בסיס יומי לדיכאון ובעקבות זאת למחשבות אובדניות ואף לניסיון להתאבד. 35% מקרב הסובלים מדיכאון שלא השתמשו בקנאביס הציגו נטייה אובדנית לעומת 44% שהשתמשו באופן אקראי ו-50% בקרב משתמשים על בסיס יומי. התאבדות של בגירים צעירים היא בין גורם המוות המוביל בארה"ב.

נושאים קשורים:  עישון קנאביס,  מריחואנה,  אובדנות,  מחקר,  חדשות,  קנאביס
תגובות
אנונימי/ת
01.07.2021, 17:33

השאלוה היא מה גורם למה - הדכאון והחרדות לשימוש יתר בקנביס או שימוש יתר בקנביס גורם לנטיות אובדניות עקב חרדות ודיכאון?