חדשות

משרד הבריאות הורה לרופאים להחליף תרופות המכילות לוסרטן

ההנחייה היא עדכון של פרסום מנהל התרופות האירופאי (EDQM) אודות התרופות הנ"ל המכילות רמה חורגת של החומר Azido בחומרי הגלם

תרופות לנטילה במקביל במהלך השבוע (צילום: אילוסטרציה)

משרד הבריאות הנחה הבוקר את רופאי קופות החולים לבצע החלפה מדורגת של חלק מהתכשירים המכילים losartan בתכשירים אחרים. תהליך החלפת הטיפול יתבצע באופן הדרגתי במהלך החודשים הקרובים ובהתאמה למצבו הרפואי של המטופל. "יש להבהיר לחולים שעליהם להמשיך את הטיפול הנוכחי וכרגיל ואין להפסיקו עד קבלת הנחיות אחרות מהרופא המטפל".

ההנחייה היא עדכון של פרסום מנהל התרופות האירופאי (EDQM) אודות התרופות הנ"ל המכילות רמה חורגת של החומר Azido בחומרי הגלם המשמשים ליצור החומר הפעיל losartan. המשמעות הקלינית בנושא הזה עדיין אינה ברורה.

התרופות המכילות את החומר הפעיל Losartan משמשות לטיפול ביתר לחץ דם ואי ספיקת לב. הפסקת נטילתן ללא פיקוח רפואי, עלולה לגרום לשינוי פתאומי בלחץ הדם, להחמרה באי ספיקת לב ואף סכנת חיים.

בהודעה הבוקר פורטו השמות המסחריים של התכשירים המכילים את החומר הפעיל LOSARTAN שיש להחליפם: LOSARTAN TEVA, LOSARTAN PLUS TEVA, LOSARDEX, LOSARDEX PLUS, LOSARTA, LOSARTA PLUS. והתכשירים הבאים  שיחליפו אותם הם: LOTAN, LOTAN PLUS, OCSAAR ו-OCSAAR PLUS.

בשלב זה לא נמסר על אי ניקיון בתכשירים הבאים המשווקים בישראל: VECTOR, DUPLEX, VECTOR PLUS, VALSARTAN DEXCEL, EXFORGE, ENTRESTO, DIOVAN, CO-DIOVAN) VALSARTAN או CANDESARTAN (ATANCAND,ATACAND PLUS, CANDOR). במטופלים הנוטלים תכשירים אלה הטיפול לא יוחלף.

נושאים קשורים:  חדשות,  לוסרטן,  יתר לחץ דם,  אי ספיקת לב,  החלפה
תגובות

חבל שלא פירסמו את התרופות החלופות לתרופות עם לוסרטן. נראה שכבר מזמן הוצע בארה"ב להחליף אותו.