COVID-19 בישראל

מחוסנים בחיסון הרוסי יורשו להיכנס לישראל מ-15 בנובמבר

החיסון הרוסי "ספוטניק" אינו מוכר עדיין על ידי ה-FDA וה-WHO | תיירים שחוסנו בחיסון הרוסי יידרשו לעבור עם נחיתתם בארץ בדיקת נוגדנים

תרכיב החיסון הרוסי ספוטניק 5. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מחוסנים בחיסון הרוסי "ספוטניק" יוכלו להיכנס לארץ החל מ-15 בנובמבר. כך הודיע אמש (ג') ראש הממשלה נפתלי בנט, חמישה ימים אחרי שנפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המחוסנים שיגיעו לארץ יצטרכו לעבור בדיקה סרולוגית. החיסון הרוסי "ספוטניק" אינו מוכר על ידי ארגון הבריאות העולמי ולא על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי. עם זאת, החיסון אושר עד כה לשימוש ביותר מ-70 מדינות ונמצא בהליכי בדיקה ב-WHO וסוכנות התרופות האירופאית.

על פי המתווה, תיירים שחוסנו בחיסון הרוסי יידרשו לעבור עם נחיתתם בארץ בדיקת נוגדנים, ואם רמת הנוגדנים בדמם תהיה גבוהה דיה, הם יורשו להיכנס לישראל. אם רמת הנוגדנים תהיה נמוכה מהרצוי, ייתכן כי יוצע להם לשהות בבידוד במלון.

ישראל מתכוונת לאפשר כניסת זרים באופן מוגבל מ-1 בנובמבר, אך עד כה התכוונה לאפשר את הכניסה רק למי שהתחסן בחיסונים המוכרים על ידי ה-FDA. המהלך עשוי לאפשר הכנסה של תיירים ממדינות אחרות שבהן חוסנה האוכלוסיה בחיסון הרוסי או הסיני. ההחלטה לאפשר כניסת מחוסנים בחיסון הרוסי התקבלה ללא צורך בתיקוני חקיקה.

נושאים קשורים:  חיסון רוסי,  ספוטניק 5,  ראש הממשלה נפתלי בנט,  חיסון לקורונה,  חדשות,  19-COVID,  תיירות
תגובות