חדשות

עיצומים של עובדי הכללית וביקורת חריפה על התנהלות יו"ר הקופה

סכסוך עבודה של ועד העובדים עם הנהלת הקופה מחריף כשברקע טענות על עומסי עבודה ו"מינויים פרסונליים" של היו"ר יוחנן לוקר

סניף קופת חולים הכללית. צילום: רומן ינושבסקי/ שאטרסטוק

יו"ר ועד עובדי שירותי בריאות כללית, פרוספר בן חמו, הורה על החרפת צעדים בסכסוך העבודה עם הנהלת הקופה, "עקב מלחמה פתוחה שפרצה בינו לבין יוחנן  לוקר, יו"ר כללית". יו"ר הוועד הורה לעובדים "להוסיף צעדים ארגוניים לאלה שהוא כבר נוקט מתחילת החודש." כך דיווח הבוקר (ה') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

ועד העובדים דורש "לעצור את המינויים הפרסונליים של היו"ר, לקיים מכרזים אמיתיים לתפקידים שונים ולתת אופק לעובדי הכללית. אילולא רצונו של היו"ר להשתלט על מינויי הבכירים בכללית, היה מתקיים תהליך מתקדם יחד המנכ"לית החדשה, רות רלב"ג, לפתרון המשבר", הסביר זאת בן חמו במכתב שהפיץ לעובדי הקופה. בין התפקידים הבכירים שמינה לוקר באמצעות ועדות איתור: סמנכ״ל דיגיטל, סמנכ״ל כספים וראש אגף תקציבים - כולם מינויים מחוץ לכללית.

בין הצעדים הנוספים שעליהם הכריז הוועד: הפסקת צירוף מבוטחים חדשים, הפסקת צירוף מבוטחים קיימים למסגרת השב"ן; הפניית שיחות טלפון בנושא הקורונה למוקדי משרד הבריאות, הפסקת הטיפול המנהלתי בקיצור תורים, לרבות ניתוחים הניתנים בבתיה"ח של הקופה אחרי הצהריים; סגירת ערוץ קביעת תורים דרך המרפאות ובבתי החולים (כל פנייה תוסט אוטומטית ל-2700*) והקפאת ביצוע מדדי איכות וסקרי שביעות רצון של המבוטחים.

בן חמו גם כתב לעובדים: "גורמים (בהנהלה) שמעולם לא ראו את המצוקה ואת הכאב של המטופל, מקשים ממורם מושבם בכללית, לעשות בעובדים ובמבוטחינו כבשלהם, כאילו מדובר בעסק פרטי, כאילו שאנחנו בסך הכל כלים פשוטים חסרי ערך על לוח משחק".

מהנהלת הכללית נמסר: בתגובה: "עובדי כללית הוכיחו מצוינותם במאבק בקורונה, כפי שעשו במשך שנים ארוכות. הצעדים להקלה על עומסי העבודה נמצאים בראש סדר העדיפויות של הנהלת הקופה. המינויים בכללית מבוצעים על פי כללים ונהלים סדורים ומנוהלים על ידי הדרג המקצועי בהנהלה. חבל שוועד העובדים מנסה להטיל דופי בהתנהלות ראויה זאת".

נושאים קשורים:  ועד עובדי הכללית,  יוחנן לוקר,  עיצומים,  סכסוך עבודה,  חדשות,  פרוספר בן חמו
תגובות
אנונימי/ת
28.10.2021, 18:21

הגיע הזמן להגביל מינוי קצינים בכירים [במיל'] לתפקידים במערכת הבריאות. זאת מערכת אזרחית הנשלטת ברובה על ידי יוצאי צבא. מנכ"לים, מנהלי בתי חולים, פרויקטורים, ראשי אגפים וחטיבות. יש מספיק רופאים כאילו ואין צורך להוסיף עליהם גם מנהלים שאינם רופאים. זאת מערכת אזרחית עם זכויות העובד וזכויות המטופל.

אנונימי/ת
28.10.2021, 21:03

חד משמעית נכון. הגזימו!!

29.10.2021, 09:11

מסכים לחלוטין. והגרועים שבגרועים הם יוצאי חיל הרפואה. כלום ממתי אדם הולך ללמוד רפואה כדי להיות קרפ"ר? ואם הגיע לתפקיד זה הרי שמשהו קלוקל כיוון שלא הצליח להתקדם במקצוע הרפואה ולבסוף "התגלגל" אל הניהול. אך אותו משהו קלוקל לא נעלם בתחום הניהול והופך אותו למנהל קלוקל שבעתיים

אנונימי/ת
29.10.2021, 10:54

לפסול מראש אנשי צבא זו לא פחות הפלייה מלפסול מראש עובדי כללית לייאוש תפקידים....יותר הגיוני שתתמקדו בדרישה למכרזים אמיתיים-לא תפורים- שיבחרו לתפקידים את הטובים ביותר כקריטריון מוביל...

אנונימי/ת
31.10.2021, 09:23

מאד נכון. מוסדות רפואיים שמנוהלים על ידי אנשי צבא לשעבר (כולל רופאים) הם יותר בעיתים מהרבה בחינות. עם יוצאים מן הכלל, כמובן.

אנונימי/ת
29.10.2021, 10:58

פרוספר צודק לגמרי. חבל שהרופאים יושבים מפוחדים ושותקים ולא אומרים אשר על ליבם

אנונימי/ת
29.10.2021, 11:25

בן חמו צודק לחלוטין. ניהול הקופה מתדרדר משנה לשנה כשאת המחיר משלמים החולים והעובדים

אנונימי/ת
29.10.2021, 11:57

אין שום צעדים להקלת עומס העבודה על העובדים מצד הקופה - נהפוך הוא. הקופה מעמיסה עוד ועוד על העובדים מכל הסקטורים, ומצמצמת בכוח אדם ותקנים.הפגיעה כמובן בעובדים והמטופלים. המחאה והשביתה מוצדקים.

אנונימי/ת
29.10.2021, 13:24

נכון

יו״ר צריך להתוות מדיניות ולא לעסוק בעיניים פרסונליים או מקצועיים,זה תפקיד של מומחים ,אבל כנראה לוקר חושב שהוא החכם באדם כפי שחושבים אנשי הצבא שברובם לא מבינים שמדובר בניהול אזרחי ששונה לגמרי מניהול צבאי ולכן גם רובם נכשלים כישלון חרוץ מי שאשם בכך הם הרופאים ששותקים
ד״ר בר מעיין

אנונימי/ת
29.10.2021, 16:08

אכן הגיע סוף סוף הזמן לזעוק על הצונאמי של מנויי אנשי הצבא לשעבר, לתפקידי ניהול במשרד הבריאות ובבתי החולים. אנו חוזים בתפקוד כושל ובהרס מערכת הבריאות. הם לא ממש התעסקו ברפואה ונעדרי כישורים בניהול מערכות אזרחיות. צריך לשים לזה סוף.

אנונימי/ת
29.10.2021, 17:14

לא הבנתי . אם לא בעית המינויים אז העומסים על עובדי הקופה מותרים ?

אנונימי/ת
29.10.2021, 19:35

אין בתוך הקופה אך אחד ראוי למינויים שעשו מבחוץ. אף אחד לא התלונן פרט לפרוספר
פרוספר פשוט הרעה החולה של הקופה. ושלא נדבר על שה שכל המשפחה שלו בעצמו עובדת הקופה. ממש דוגמא.

אנונימי/ת
30.10.2021, 06:59

די לאגודות העותמניות !! די לתרבות סתימת הפיות וניהול בהפחדה בשרותי בריאות כללית !
יחי השקיפות הארגונית-במיוחד מול העובדים.
יש עובדים ראויים מאוד בכללית לתפקידים בכירים.
אם רק יתנו להם הזדמנות ראוייה.

אנונימי/ת
30.10.2021, 07:42

פרוספר בן חמו אתה לא נח רגע למה אתה לא מספר תאמת שאישתך ויילדך בתפקידים בכירים בקופה אל זה אסור לדבר תסתכל אל הגב שלך