COVID-19 בישראל

תיירים לא מחוסנים יורשו להיכנס לארץ בהצגת בדיקת קורונה שלילית

שאר תנאי המתווה שייכנס לתוקף מחר: אישור כניסה מראש לישראל ממשרד התיירות בטרם ההגעה לנתב"ג, חיסון בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי והגעה רק ממדינות "ירוקות" ו"צהובות"

תיירים בנתב"ג. צילום ארכיון: פלאש 90

קבינט הקורונה אישר אמש (א') במשאל טלפוני את מתווה הכניסה לישראל של קבוצות תיירים. יזמו אותו שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר התיירות יואל רזבוזוב. בהתאם לאישור המתווה, קבוצות התיירים יוכלו להיכנס לישראל גם אם חבריהן אינם מחוסנים במנת חיסון שלישית - ובתנאי שיציגו אישור על תוצאה שלילית לנגיף בבדיקת קורונה עדכנית.

המתווה החדש ייכנס לתוקף מחר. שאר תנאיו הם: נדרש מראש אישור כניסה לישראל ממשרד התיירות ועוד בטרם ההגעה לנתב"ג. כל חברי הקבוצה חוסנו בחיסונים המאושרים על ידי ארגון הבריאות העולמי, גם אם חלפו יותר משישה חודשים מקבלת החיסון השני. כל חברי הקבוצה מגיעים אך ורק ממדינות "ירוקות" ו"צהובות" על פי סיווג משרד הבריאות.

במהלך השהות בארץ חברי הקבוצה יתנהל כקפסולה: יחולו עליהם הגבלות על הסתובבות במקומות שבהם קיים סיכון מוגבר להדבקה. הקבוצות ימנו רק מ-5 ועד 40 תיירים.

בשבעה הימים הראשונים לשהותם, התיירים הלא מוגנים בקבוצה יחזיקו בכל עת אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה במהלך 72 השעות האחרונות או תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן שבוצעה במהלך 24 השעות האחרונות. מוביל הקבוצה ידווח למשרד התיירות על ביצוע הבדיקות כנדרש. יהיה רישום מפורט לגבי התנהלות הקבוצה, המגעים שקיימו חבריה עם ישראלים או חברי קובצות תיירים אחרות, המקומות ושעות הביקור. כל הפרטים ימסרו לחוקר אפידמיולוגי אם יתגלה חולה אחד בקבוצה.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר פרופ' חזי לוי התייחס למתווה: "עדיין יש לנקוט בכמה אמצעי זהירות. הכוונה כאן לקבוצות תיירים המהווים ביחד קפסולה. כלומר נבדקים ועושים את כל הפעילות ביחד. אני הייתי מחיל על התיירים הבאים את כל אותם התנאים שמחילים עתה על ישראלים".

ועדת החוקה בכנסת אישרה היום (ב') תקנות המבטלות את מגבלת התפוסה של 5,000 משתתפים באירועים בשטח פתוח - כנסים, תערוכות, מועדונים, פסטיבלים, אירועי תרבות וספורט ומרוצים מרובי משתתפים בתנאי שהם פועלים על פי מתווה התו ירוק.

נושאים קשורים:  חדשות,  קורונה בישראל,  איסור כניסה,  תיירים,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
08.11.2021, 20:01

למה את אזרחי ישראל מגבילים )ובצדק(
ולתיירים נותנים להכנס ולהכניס לפה מוטציות?
אחכ מי שמשלם את המחיר זה הילדים שלנו

כותרת מטעה. לא מדובר בתיירים לא מחוסנים, אלא בתיירים מחוסנים, אל ללא מנת דחף. בארה״ב ואיחוד אירופי מנת דחף אינה חובה וכל מי שקיבל 2 מנות (או אף מנה אחת של J&J) נחשב שם מחוסן. רק בארץ יש דרישה למנת דחף בשביל להיחשב מחוסן החל מגיל 12. אור לגויים.