• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

הערכה: המלצה לחיסון גורף לבני 5-11 בדיון המכריע היום

ההמלצה תנתן לחיסון גורף ולא רק אישורו. על רקע הדיון היום - ציון דרך נוסף במבצע החיסונים: מעל 4 מיליון ישראלים כבר חוסנו במנה השלישית

חיסונים לקורונה. צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

לקראת הדיון המכריע שיקיימו היום (ד') 80 חברי הצט"מ והוועדה העליונה לחיסונים במשרד הבריאות בכל הנוגע לחיסון לכל בני 11-5 כנגד הקורונה – אם להמליץ עליו באופן גורף או רק לאשר שימוש – הודיע משרד הבריאות על כך שעוד רף משמעותי נחצה במבצע החיסונים בישראל: נכון להבוקר קיבלו כבר 4,001,871 ישראלים את המנה השלישית. במנה הראשונה חוסנו עד כה 6,251,808 ובשנייה – 5,747,900.

ההערכה בקרב רוב המומחים לקראת הדיון המכריע היא שהרוב יצביע על המלצה לחיסון גורף מה שיביא לכך שרוב הורי הילדים ייענו להמלצה ויגיעו לקופות החולים כדי לחסן אותם. החיסונים בקופות יהיו שלב ראשון במבע לגילאים הללו. ייתכן שהוא יורחב גם למתן החיסונים בבתי הספר או באתרי חיסונים שיפתחו לידם.

הילדים יקבלו חיסון במינון שהוא שליש מהמינון בתרכיב למבוגרים מהם. גם כאן יהיו שתי מנות, שינתנו בהפרש של שלושה שבועות ביניהן.
בקרב חברי הפורום שאמור לקבל את ההחלטה, הייתה מחלוקת אם לשדר את הדיון ברשת כך שיהיה פתוח לציבור או לסגור אותו. בסופו של דבר הוחלט כי "נוכח השיח האלים, זרם ההכפשות, האיומים, הגידופים המכוונים אישית על ידי מתנגדי חיסונים, כלפי בכירים רבים במערכת הבריאות" וכדי שמשתתפי הדיון לא יחששו מכך, הוא חייב להתנהל בפורום סגור לציבור. רק החלטותיו הסופיות יתפרסמו.

כאשר תתקבל ההחלטה, מנכ"ל משרד הבריאות יחתום עליה ושלב הביצוע ייצא לדרך מיד כאשר יחלו להגיע לישראל בקבוקוני התרכיב לילדים, בהתאם ללוח הזמנים בהזמנת הרכש של משרד הבריאות.
הבוקר אמר שר הבריאות ניצן הורוביץ לאריה גולן מכאן רשת ב': "יש התקפות נבזיות על מערכת הבריאות, על רופאים ומומחים. גם אני מאוים. חברי הצוות לא רוצים להיחשף בגלל האיומים וההפחדות. על מי שמוביל את המערכת וגם עלי יש איומים. אנשים נותנים את הנשמה שלהם למען הבריאות וסופגים איומים מאנשים מופקרים וחסרי אחריות".

מנתוני משרד הבריאות על מצב התחלואה היום בישראל עולה עוד:
אתמול אובחנו 458 מאומתים חדשים ומחצות ועד מועד הדיווח הבוקר עוד 101 – ירידה נוספת במדד זה הנמשכת בעקביות כבר כמה שבועות. המדד הבוקר נמוך ביותר מ-50 מקרים לעומת יום קודם, לדוגמה. במצב פעיל עכשווית נמצאים היום בארץ רק 6,499 חולים. מהם מאושפזים בבתי החולים 208 בלבד ומתוכם 156 בלבד במצב קשה. חלה גם ירידה ברורה במספר המונשמים 103.

עד כה נפטרו בישראל מקורונה 8,130 איש. מתוך 77,340 בדיקות שנעשו אתמול שיעור החיוביות היה הנמוך ביותר בתקופה האחרונה: 0.59%. מקדם ההדבקה ירד מעט ל-0.86 לאחר שכבר הגיע ל-0.89.
מתחילת המגפה בארץ חלו או נדבקו בנגיף 1,335,476 אנשים.

נושאים קשורים:  19-COVID,  COVID-19 בישראל,  צט"מ,  מבצע חיסונים,  חדשות
תגובות