מחקרים

בניית שרשרת אמון במרפאות

במחקר זה נמצא כי מתן תשומת לב לתרבות הארגונית עשוי לקדם את שרשרת האמון בין המנהלים לרופאים ולמטופלים

מחסור ברופאים (אילוסטרציה)
מטופלים ממתינים לתורם לרופא (אילוסטרציה)

אמון הינו מרכיב חיוני במסגרת הטיפול הרפואי. רופאים צריכים לבטוח במנהלים הארגוניים על מנת לאפשר סביבת עבודה בטוחה ויעילה, ומטופלים צריכים לבטוח ברופאים שלהם על מנת שיוכלו לקבל טיפול רפואי הולם.  החוקרים ביקשו לבחון את המאפיינים של המרפאות בהן קיימת שרשרת אמון זו.

החוקרים השתמשו במאגר נתונים של מחקר ה-Healthy Work Place, מחקר מבוסס הקצאה אקראית של התערבויות לשיפור איכות תנאי העבודה ב-34 מרפאות, זאת על מנת לזהות מאפייני מרפאה הקשורים לאמון גבוהה אצל המטופלים וכן אצל הרופאים.

המחקר כלל 165 רופאים ו-1,132 מטופלים. אמון גבוה על ידי רופאים עם מטופלים אשר בטחו בהם נמצא אצל 34% מ-162 רופאים אשר סיפקו מספיק מידע על מנת לייצר מודל. אמון גבוה בשרשרת הטיפול נמצא בקרב רופאים אשר תפסו את התרבות הארגונית שלהם ככזו ששמה דגש על איכות (יחס הסיכויים 4.95, 95% רווח בר-סמך 2.02-12.15, p<.001), דגש על תקשורת ומתן מידע (יחס הסיכויים 3.21, 95% רווח בר-סמך 1.33-7.78, p<.001),  מכילה ליכודיות בין הרופאים בה (יחס הסיכויים 2.29, 95% רווח בר-סמך 1.25-4.20, p=.008) ומעריכה יחסים קולגיאליים טובים בין הרופאים למנהלים שלהם (יחס הסיכויים 1.86, 95% רווח בר-סמך 1.23-2.81, p=.003).

החוקרים סיכמו כי מתן תשומת לב לתרבות הארגונית עשוי לקדם את שרשרת האמון בין המנהלים לרופאים ולמטופלים.

מקור: 

Mark Linzer et. al (2021) Annals of Family Medicine DOI: https://doi.org/10.1370/afm.2732

נושאים קשורים:  מחקרים,  אמון ברופאים,  איכות הטיפול,  תרבות ארגונית
תגובות