COVID-19 בישראל

ועדת החיסונים: להמתין עם ההמלצה לחסן ילדים מחלימי קורונה

בדיון שעסק בחיסון ילדים מחלימים מקורונה בני 11-5 הוחלט להמתין עם המלצתם אם לחסן את הילדים הללו עד שיצטברו נתונים נוספים על השפעת וריאנט האומיקרון על התחלואה

ועדת החיסונים והצוות לטיפול במגפות (צט"מ) במשרד הבריאות החליט אתמול (ג') בדיון שעסק בחיסון ילדים מחלימים מקורונה בני 11-5 להמתין עם המלצתם אם לחסן את הילדים הללו עד שיצטברו נתונים נוספים על השפעת וריאנט האומיקרון על התחלואה. עם זאת סוכם בדיון שיהיה לו המשך בימים הקרובים כי ניתן להמליץ להורים לילד מחלים שהם "רשאים לחסן את ילדם, אם חלפו לפחות שלושה חודשים ממועד החלמתם".

נושא אחר שנידון בישיבה זאת: האם יש לחסן מדוכאי חיסון במנה רביעית. במהלך הדיון, מסרה דוברות משרד הבריאות, הוצגו לחברי הפורום נתונים המראים שקבוצות מסוימות של מדוכאי חיסון לא פיתחו תגובה חיסונית גם לאחר שקיבלו שלוש מנות חיסון ולכן מיותר אולי לתת להם מנה נוספת. חברי הוועדה החליטו לנסח קווים מנחים לשם חיסון קבוצות של מדוכאי חיסון שבהן יש סיכוי לשפר את החיסוניות על ידי מנה רביעית. בחודש שעבר המליץ ה-CDC לשקול הזדקקות למנת חיסון נוספת עבור מדוכאי מערכת חיסונית בני 18 ומעלה והיא אמורה להינתן כחצי שנה לאחר המנה השלישית.

בנוסף החלו חברי הצוות לדון באפשרות שיהיה מקום להמליץ על חיסון בני חצי שנה עד חמש שנים אם יש להם מחלות רקע ולפיכך הם בסיכון מוגבר לפתח תחלואת קורונה קשה, או שאחד מבני הבית נמצא במסגרת הגדרה זאת. רוב משתתפי הדיון המליצו לאשר את מתן החיסון אבל במינון מופחת עוד יותר מזה שניתן בתרכיב החיסון לבני 11-5 וכל זאת בכפוף לאישור שינתן בוועדת חריגים. הנושא יגיע עתה לאישור מנכ"ל משרד הבריאות.

מאז שהחל מבצע חיסוני בני ה-11-5 כבר חוסנו בישראל כ-92 אלף ילדים. אוכלוסייה הגיל הזאת מונה יותר מ-220 אלף ילדים.

אתמול גם רמז שר הבריאות ניצן הורוביץ בכנס שקיים היומון "ישראל היום" כי יתכן שציבור מסוים באוכלוסייה ייקרא לקבל מנת חיסון רביעית, אם יתברר שאכן חלה דעיכה מהותית ביעילות החיסון וירידה ברמת הנוגדנים שמייצרת המנה השלישית.

עוד עלייה במספר המאומתים היומיים החדשים וגם במקדם ההדבקה

בתוך כך נמסרו הבוקר בדו"ח היומי של משרד הבריאות הנתונים העדכניים על התחלואה בישראל: אתמול נרשמה עוד עלייה במספר מאומתי הקורונה היומיים החדשים – בהשוואה ליום קודם – כאשר אובחנו 786 נשאי הנגיף. עוד 220 אובחנו מאז חצות ועד מועד הדיווח הבוקר (08:00). במצב פעיל עכשווי נמצאים עתה 5,981 ומהם בבתי החולים 142  – ירידה קלה לעומת 148 ביום קודם. במצב קשה נמצאים 102 חולים, 70 מהם במצב קריטי. מונשמים – 59 ובהם 22 מחוברים לאקמו.

מתוך 106,568 בדיקות שנעשו אתמול נמצאו 0.75% כחיוביות. מתחילת המגפה נפטרו מקורונה בישראל 8,210 מהחולים. מקדם ההדבקה עלה בין שלשום לאתמול בעוד 5 מאיות ל-1.07. שיאו בתקופה האחרונה עמד על 1.09 ב-12 בנובמבר.

נושאים קשורים:  חדשות,  צט"מ,  אומיקרון,  חיסון ילדים,  שר הבריאות ניצן הורוביץ,  נתוני תחלואה
תגובות