חדשות

פחות משנה מאז שנכנסה לתפקיד: מנכ"לית ה"כללית" התפטרה

על רקע יחסים מתוחים עם יו"ר דירקטוריון הקופה יוחנן לוקר, הודיעה המנכ"לית רות רלבג בסוף השבוע כי תעזוב את הקופה באופן מיידי

רות רלבג. צילום: רמי זרנגר

זעזוע בצמרת שירותי בריאות כללית: המנכ"לית רות רלבג התפטרה מתפקידה לאחר תשעה חודשים מאז החלה בו. היא הודיעה בסוף השבוע כי תעזוב את הקופה באופן מיידי. רלבג היא המנכ"לית השנייה של ה"כללית" שמתפטרת בתוך פחות משנה על רקע יחסים מתוחים עד מעורערים עם יו"ר הדירקטוריון יוחנן לוקר. לפי דיווחים שונים בתקשורת, במערכת הבריאות מאשימים את לוקר ורואים בהתפטרות רלבג כישלון אישי של לוקר.

עד למינוי מנכ"ל חדש ישמש כממלא מקום רו"ח אלי כהן, מנכ"ל מכון מור. ועדת איתור, בראשות יו"ר הדירקטוריון לוקר, מונתה לאתר את המנכ"ל הבא. ההתפטרות המפתיעה הקודמת של מנכ"ל כללית היתה לפני פחות משנה כאשר פרופ' אהוד דודסון עזב את תפקידו לאחר שלוש שנים בלבד ולפני תום תקופת הכהונה שסוכמה עימו כשנכנס לתפקיד המנכ"ל.

בחודשים האחרונים עברה הקופה הגדולה במדינה משברים רבים, בהם התנגשות קשה של רלבג וההנהלה עם ועד העובדים וכן המשבר בבית החולים העמק בעפולה על רקע טענות קשות של מנהלי המחלקות בבית החולים על קיפוח והזנחה שיטתיים מצד הנהלת הקופה והפרת הבטחות שניתנו לשדרג את בית החולים למרכז-על של אזור הצפון.

יחסי העבודה של רלבג עם העובדים כללו התנגשויות רבות והיחסים בינה עם יו"ר דירקטוריון הקופה עלו על שרטון. נטען נגדו שהוא מנהל ריכוזי המעורב בפרטים קטנים ואפילו השתתפות בישיבות עבודה של הנהלות בתי החולים של הקופה ומנגד שלא העניק גיבוי מספיק לרלבג.

נושאים קשורים:  רות רלבג,  יוחנן לוקר,  שירותי בריאות כללית,  חדשות
תגובות