חדשות

זינוק במספר הניתוחים להתאמה מגדרית בארה"ב

מומחים מעידים על צורך הולך וגדל ברופאים עם מומחיות בטיפול בטרנסג'נדרים וניסיון בביצוע ניתוחים להתאמה מגדרית - מספר הניתוחים בארה"ב גדל פי שלושה בשנים האחרונות

56.6% מהניתוחים להתאמה מגדרית היו לשדיים ולחזה. צילום: שאטרסטוק

מספר הניתוחים להתאמה מגדרית בארה"ב גדל פי שלושה בין השנים 2016 ל-2019. כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA Network Open.

מחקר העוקבה בדק נתונים של יותר מ-48,000 מטופלים שעברו ניתוחים להתאמה מגדרית בין השנים 2016 ל-2020. הממצאים העלו כי 56.6% מהניתוחים היו ניתוחים לשדיים ולחזה, 35.1% היו ניתוחים לשחזור איברי מין ו-13.9% מהפרודצדורות היו קוסמטיות ופלסטיות בפנים ובגוף.

עוד עלה מהמחקר כי 52.3% מהמנותחים היו בגילאי 19 עד 30 וכי ניתוחי שדיים וחזה היו פופולריים יותר בקרב מטופלים צעירים יותר, בעוד שבמטופלים מבוגרים יותר היו הניתוחים לשחזור איברי מין שכיחים יותר. את המספר הגדול ביותר של הליכים עברו נשים עם ביטוח פרטי והכנסה גבוהה.

רוב ההליכים התרחשו במערב ארה"ב ובוצעו בבתי חולים אוניברסיטאיים עירוניים.‏ ‏‏כ-15% מתוך יותר מ-48,000 המשיבים ציינו כי הם סובלים מבעיות נפשיות או התמכרות, כולל שימוש בסמים ואלכוהול, דיכאון ופסיכוזה.‏

החוקרים מציינים כי הממצאים מעידים שהולך וגדל הצורך ברופאים שלהם מומחיות בטיפול בטרנסג'נדרים וניסיון בביצוע ניתוחים להתאמה מגדרית.

הגידול במספר הניתוחים להתאמה מגדרית עשוי להיות קשור לשינויים בחקיקה בארה"ב, המחייבת כיסוי ביטוחי לניתוחים אלה ועם זאת, המחקר מספק נתונים חשובים על מגמות בתחום זה הן בניתוחים אמבולטוריים והן באשפוז.

נושאים קשורים:  התאמה מגדרית,  ניתוח להתאמה מגדרית,  טרנסג'נדרים,  ארה"ב,  מחקרים,  חדשות
תגובות