ישראל במלחמה

רופאים מעידים על הזוועות וקוראים לטיפול הומניטרי בשבויים

עדויות של רופאים שטיפלו בקורבנות מתקפת החמאס בבתי החולים ברחבי הארץ וקריאתם לטיפול הומניטרי הולם ולהחזרתם של החטופים הביתה, תועדו בסרטון לצורכי הסברה

צילום מתוך סרטון עדויות הרופאים: דוברות הר"י

סרטון בן 3.5 דקות שבו עדויות של רופאים שטיפלו בפצועי במתקפת החמאס וקריאה לטיפול הולם והחזרה מיידית של החטופים, משולב בקטעי וידיאו מבתי החולים, הופץ השבוע על ידי ההסתדרות הרפואית וארגונים נוספים דוגמת איגוד הפסיכיאטריה בישראל, האגודה הישראלית לאונקולוגיה, החוג לטיפול בכאב, איגוד רופאי המשפחה ועוד.

בסרטון מדברים הרופאים למצלמה ומשתפים בזוועות שבהן חזו בחדרי הטיפולים. הם קוראים לקהילה הרפואית הבינלאומית לעמוד לצידם בדרישה לטיפול הומניטרי והחזרת החטופים.

בין הדוברים רופאת ילדים, מומחית לרפואת הפה שסיפרה על גיוסה לזיהוי גופות הנרצחים, מנתח מתחום האורתופדיה, פסיכולוגית ופסיכיאטרית גריאטרית. הרופאים קוראים בסרטון למתן טיפול רפואי והומניטרי הולם ברוח שבועת הרופא למאות החטופים ולהשבתם המיידית.

ד"ר ירדנה קופל, מומחית בכירה ברפואה דחופה לילדים מבית החולים לילדים ספרא שב"שיבא", שנפגשה אתמול עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, סיפרה על בוקר של סירנות, איך החישה את ילדיה לחדר האטום ויצאה לבית החולים. "אי אפשר לעולם להיות מוכן למה שראו עיני, לחומרה של הפציעות", היא אומרת בסרטון. "החמאס פרץ לבתיהם והצית אותם כדי שיאלצו לצאת מהחדרים האטומים ולהיטבח בהוצאה להורג".

נושאים קשורים:  מלחמה בישראל,  עדות,  רופאים,  7 באוקטובר,  חדשות,  הסברה,  חטופים,  סיוע הומניטרי,  טיפול רפואי
תגובות
20.10.2023, 09:30

איך אפשר להפיץ וידאו?

אנונימי/ת
20.10.2023, 12:01

אני לא אותו רופא לאחר הטבח.
האם בשם ההומניות המזוייפת אני מאבד את האמפתיה את הכבוד לנפגעים לנרצחים לנטבחים ? רק בשל "עקרונות הומנים" המחבלים הרוצחים המתועבים יקבלו טיפול רפואי במתקן צבאי מאובטח. אין בכך שום בעיה בהתחשב בזוועות שהם עשו.
תומך בכל פה בטיפול בתתי האנוש האלה במתקנים צבאים בלבד ולא בבתי חולים ציבורים. מחבל ששחט תינוקות לא צריך
לשכב ליד מי שהוא ניסה לרצוח. רופא שלא מבין את הפגיעה בנרצחים משהו אצלו משובש...

אנונימי/ת
20.10.2023, 12:08

ממליץ לרופאים לזכויות אדם לנסוע לעזה ולדאוג לרווחת השבויים שלנו שם קשישים, תינוקות שהוריהם נרצחו, נערות שנאנסו, להם צריך לדאוג. ,
הם הנפגעים כאן לא מבצעי הזוועות בדרום. זה נשמע כאילו מדובר בעוד פיגוע קטן.... מי שנפשו לא הזדעזעה אחרי הטבח הוא כנראה חסר לב או איש חמאס.
הזעזוע הוא לא להיות אטום לנפגעי עמך.