חדשות

הונאת ענק בטלרפואה בארה"ב: 16 מיליון דולר

רופא אמריקאי חייב במרמה ובסכומי עתק את ביטוח הבריאות מדיקר על בדיקות מיותרות וציוד רפואי שלא לצורך | מאז מגיפת הקורונה הולכת וגוברת תופעת תרמיות ביטוחי בריאות בארה"ב באמצעות טלרפואה

טלה-רפואה. אילוסטרציה

רופא אמריקאי מקנזס הודה בהונאה של מדיקר (Medicare) – תכנית ביטוח שירותי הבריאות בארה"ב - בסכום של כ-16 מיליון דולר. זאת על ידי תרמית טלפונית שבה הזמין בדיקות גנטיות ועזרים אורתודנטיים שלא לצורך.

ד"ר גאוטם ג'ייסוואל, בן 64 מאוברלנד פארק, קנזס, הודה בבית המשפט המחוזי בסנט לואיס בקשירת קשר לביצוע הונאה של שירותי בריאות. הוא עלול להיענש בעד חמש שנות מאסר ויחויב להחזיר את כספי ההונאה.

ד"ר ג'ייסוואל, שעובד בעיקר כרופא בחדר מיון, התמודד עם האשמות הללו בבית המשפט המחוזי בסנט לואיס בתחילת החודש. מהסדר הטיעון עולה כי הוא עבד עם מספר חברות בין השנים 2107 ל-2021 במשרת רופא בטלרפואה והזמין במרמה פלטות אורתודנטיות ל-1,433 מטופלים. החברות שבהן עבד השתמשו בהזמנות הללו כדי להונות את "מדיקר" בכמעט 1.4 מיליון דולר. הוא גם חתם גם על הזמנות לבדיקות גנטיות שלא היה בהן צורך עבור 2,061 חולים, בעלות של כ-14.7 מיליון דולר.

מספרן של תרמיות ביטוחי בריאות בארה"ב גדל מאוד מאז מגיפת הקורונה. באפריל 2022 למשל, שיתף משרד התובע הכללי כי כתב אישום הוגש נגד המנתח האורתופדי ד"ר אלמר רפאי, בשל הונאה טלה-רפואית. על פי כתב האישום הוא חתם על מרשמים וטפסי הזמנה באמצעות שירותי טלרפואה כדי להזמין ציוד רפואי שלא היה בו צורך. בנוסף, ד"ר רפאי גם הגיש דרישות תשלום ל"מדיקר" על סמך שיחות טלפון קצרות עם מטופלים שטרם בדק.

כתוצאה מריבוי המקרים של הונאות בריאות טלפוניות, הסוכנות למניעת הונאות בתחום הבריאות בארה"ב, Healthcare Fraud Prevention Partnershipי(HFPP), משקיעה מאמצים רבים בסגירת הפרצות.

מאמר מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד עסק בנושא, תחת הכותרת "חקירת הונאה, בזבוז ושימוש לרעה בטלה-רפואה". המאמר מתאר התנהגויות נפוצות של הונאה בכלים של טלה-רפואה כמו חיוב עבור שירותים מיותרים, קידוד, שימוש בקודים לא חוקיים המבוססים על זמן, ותיוג כוזב של טיפול וירטואלי בקורונה כדי לקדם תשלומים.

הסוכנות האמריקאית למניעת הונאות בתחום הבריאות הציעה אסטרטגיות שונות למניעת תופעות אלו, כמו שימוש בניתוח נתונים ולמידת מכונה כדי לשפר את הזיהוי, קידום המודעות לבעיות נפוצות בקרב מטופלים וספקים ויצירת שיתופי פעולה בין ארגוני בריאות.

נושאים קשורים:  טלרפואה,  חדשות,  מדיקר,  ארה"ב,  הונאה,  רפואה מרחוק
תגובות