חדשות

בעקבות הקורונה: האם משפחת זני שפעת שלמה נכחדה?

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לא להכניס לחיסון העונתי לשפעת משפחת וירוסים שנחשבה בעבר לשכיחה | מאז תחילת מגיפת הקורונה נגיפי המשפחה לא אותרו

נכון להיום, המידע המונגש למבוטחי הקופות הוא רק על חיסונים שניתנו דרכן ואין בו מידע על חיסונים שניתנו במסגרת טיפות חלב ומשרד הבריאות. צילום: רמי זרנגר

כשארגון הבריאות העולמי (WHO) פרסם את ההמלצות שלו ביום שישי האחרון על אילו נגיפי שפעת יש להכליל בחיסונים לשפעת בשנה הבאה, הוא הסיר את משפחת זני השפעת B/Yamagata, משפחה של וירוסים שלא נצפתה מאז הימים הראשונים של מגיפת הקורונה.

כאשר וירוס הקורונה החל להתפשט באופן נרחב בשנת 2020, אנשים נקטו באמצעי הגנה שגרמו לירידה חדה בשיעור זיהומי השפעת. למרות ששיעורי השפעת התאוששו, משפחת הנגיפים המכונה שפעת B/Yamagata לא עשתה זאת, מה שמרמז על כך שייתכן שהיא נכחדה.

בהסתכלות קדימה לעונת השפעת של חצי הכדור הדרומי בשנת 2024, מומחים שייעצו ל-WHO המליצו ביום שישי על חיסונים לשלושה סוגי שפעת, שני זני שפעת A,יH1N1 ו-H3N2 וזן שפעת B/Victoria, ואמרו במסיבת העיתונאים כי מאחר שלא זוהו זיהומי B/Yamagata במשך שנים, אין שום תועלת לכלול אותם בחיסונים.

"זה לא שזה רע שהחיסון מגן מפני משפחה זו של זני שפעת, זה פשוט שזה כבר לא נחוץ בנקודת זמן זו ואינו מוצדק יותר", נמסר מהמרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן במסיבת העיתונאים. "לכן, ההמלצה שלנו היא להסיר את הרכיב הזה מהחיסון".

נושאים קשורים:  שפעת,  חיסון לשפעת,  ארגון הבריאות העולמי,  חדשות,  וירוס השפעת
תגובות