חדשות

אותר המקור לחמישה מקרי חצבת בצפון בחודש האחרון

בחקירה אפידמיולוגית במחוז צפון של משרד הבריאות נמצא קשר בין החולים: מקור התחלואה הוא אדם שנדבק בחצבת בחו"ל ושהה במחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי צפון (פוריה)

מרכז רפואי צפון. צילום: דוברות ביה"ח

בהמשך למקרי החצבת בצפון שהתגלו בשבוע שעבר, משרד הבריאות עדכן בסוף השבוע על שני חולי חצבת נוספים בצפון הארץ. סך הכל עד כה אומתו חמישה מקרי תחלואה במחוז צפון בחודש האחרון.

למקרים האחרונים הצטרפו ילד לא מחוסן ומבוגר שחלו בחצבת. חקירה אפידמיולוגית שנעשתה במחוז צפון של משרד הבריאות העלתה קשר בין החולים, כאשר מקור התחלואה הוא אדם שנדבק בחצבת בחו"ל לפני כחודש ושהה במלר"ד.

במשרד הבריאות מבקשים מכל אדם ששהה במחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי צפון (פוריה), בין 21.12.23 בשעה 16:00 ועד לתאריך 22.12.23 בשעה 03:00, ליצור קשר עם הרופא/ה המטפל/ת במידה שמופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש ולאחר מספר ימים מופיעה פריחה.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מידבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים. במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. במידה שמופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות כמו חצבת שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. לבדיקת סטטוס חיסוני וקביעת תור לחיסון, יש לפנות למוקד קול הבריאות *5400 או לרופאי ולרפואות הילדים בקופות החולים.

נושאים קשורים:  חצבת,  מרכז רפואי צפון,  חיסונים,  חקירה אפידימיולוגית,  חדשות
תגובות