חדשות

מגמת ירידה בצריכת מוצרי טבק בעולם: אחד מכל חמישה מבוגרים

1.25 מיליארד מבוגרים בעולם הם צרכני טבק | 150 מדינות הצליחו לצמצם את השימוש בטבק, ביניהן בהצלחה מרובה ברזיל והולנד | ה-WHO קורא להילחם בחברות הטבק ולהמשיך במדיניות הפיקוח

מרבית המשתמשים בטבק ומוצריו כיום הם מאזור דרום מזרח אסיה, 26.5%. אילוסטרציה

מספר הצורכים מוצרי טבק בעולם ממשיך לרדת והוא עומד כיום על אחד מתוך חמישה מבוגרים לעומת אחד מתוך שלושה בשנת 2000. כך עולה מדו"ח שמפרסם ארגון הבריאות העולמי (WHO)

על פי הדו"ח, שכותרתו "ירידה בשימוש בטבק למרות מאמצי תעשיית הטבק לפגוע בהישגים", ברחבי העולם ישנם 1.25 מיליארד משתמשי טבק מבוגרים. עוד עולה כי 150 מדינות הצליחו לצמצם את השימוש בטבק. ברזיל הפחיתה את צריכת הטבק במדינה ב-35% והולנד על סף השגת היעד של הפחתה של 30% לאחר שהטמיעה אמצעים מתכנית MPOWER למאבק בטבק של ארגון הבריאות העולמי.

"נעשתה התקדמות טובה בפיקוח על טבק בשנים האחרונות, אבל אין זמן לשאננות. אני נדהם מהעומקים שתעשיית הטבק תרד אליהם כדי לחפש רווחים על חשבון אינספור חיים. אנו רואים שברגע שממשלה חושבת שניצחה במאבק בטבק, תעשיית הטבק מנצלת את ההזדמנות לתמרן את מדיניות הבריאות ולמכור את המוצרים הקטלניים שלה", אמר ד"ר רודיגר קרץ', מנהל מחלקת קידום הבריאות של ארגון הבריאות העולמי.

ארגון הבריאות העולמי קורא למדינות להמשיך ולהציב מדיניות בנושא פיקוח על טבק ולהמשיך להילחם נגד התערבות תעשיית הטבק.

על פי הדו"ח, מרבית המשתמשים בטבק ומוצריו כיום הם מאזור דרום מזרח אסיה (26.5%), אך האזור האירופי לא נמצא הרחק מאחור עם 25.3% מבוגרים הצורכים טבק. הדו"ח מראה שעד 2030 צפוי אזור אירופה להגיע לשיעורים הגבוהים ביותר בעולם עם שכיחות של קצת יותר מ-23%. שיעורי השימוש בטבק בקרב נשים באזור האירופי של ארגון הבריאות העולמי הוא יותר מכפול מהממוצע העולמי לצד ירידה איטית יותר מאשר בכל האזורים האחרים.

בעוד המספרים ירדו בהתמדה במהלך השנים, הערכה היא כי העולם יגיע לצמצום יחסי של 25% בשימוש בטבק עד 2025, ולא יצליח לעמוד ביעד העולמי של ירידה של 30% מנקודת הזמן שנקבעה בשנת 2010. הערכה היא כי רק 56 מדינות בעולם יגיעו ליעד זה.

הדו"ח מציין עוד כי מאז 2010, בשש מדינות חלה עלייה בשימוש בטבק, ביניהן: קונגו, מצרים, אינדונזיה, ירדן, עומאן והרפובליקה של מולדובה.

סקרים שנערכים במדינות החברות בארגון מראים בעקביות כי ילדים בגילאי 13-15 משתמשים במוצרי טבק וניקוטין. כדי להגן על הדורות הבאים ולהבטיח שהשימוש בטבק ימשיך לרדת, ארגון הבריאות העולמי יקדיש את "יום ללא טבק" העולמי השנה להגנה על ילדים מפני תעשיית הטבק.

בחודש הבא אמורה להיערך בפנמה הישיבה העשירית של הוועדה לפיקוח על טבק (FCTC). ארגון הבריאות העולמי הודיע כ יתמוך במדינות מול התערבות התעשיה וקורא למדינות להאיץ את המאמצים לפיקוח על טבק.

נושאים קשורים:  טבק,  עישון,  ארגון הבריאות העולמי,  חברות טבק,  חדשות
תגובות