חדשות

ביה"ח "הדסה" לרופאיו: תרופות המרשם יסומנו מעתה לפי מחיריהן

המהלך נועד להביא לידיעת הרופאים המועסקים בבית החולים את העלות היחסית של התרופה ולעודד חסכון במסגרת תוכנית ההבראה

רופאי המרכז הרפואי הדסה שבירושלים ימצאו מעתה על צגי המחשב שלהם נתונים לגבי העלויות היחסיות של התרופות שהם רושמים למטופליהם ונמצאות בשימוש בית החולים. ליד כל תרופה יופיע סימונים ($) שיצביעו על דירוגה ברמת המחירים. ככל שהתרופה יקרה יותר, יופיעו לצדה יותר סימני דולרים. הדיווח על ההנחיה החדשה התפרסם בסוף השבוע בעיתון "דה-מרקר".

דוברת בית החולים הדגישה ל"דוקטורס אונלי" כי "בחירת התרופה עבור המטופל, בהתאם למצבו הבריאותי, נתונה לשיקול דעתו המקצועי של הרופא המטפל בלבד". לדבריה, "נוהג זה מקובל אצל כל ספקי שירותי הרפואה בארץ ובעולם". הנוהל החדש, ציינה, ייושם במסגרת תוכנית הבראה מקיפה וארוכת הטווח שבית החולים החל ליישם, "הכוללת בחינה וייעול של כל רובדי הארגון".

בנוסף, בימים אלה מתנהל דיון בנוגע לתשלום של קופות החולים בעבור צריכת שירותים פרטיים (שר"פ) ב"הדסה". זאת, לאור העובדה שהקופות אינן מבדילות בין קבלת כספים ציבוריים, המועברים אליהן מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי לבין כספים פרטיים נוספים, המועברים במסגרת רכישת ביטוחים משלימים, שנועדו לכסות עלויות של אשפוז פרטי. כתוצאה מכך, ציינו ב"הדסה", בית החולים אינו מקבל את מלוא התשלום בעד השירות שמוענק למטופלים.

ערוץ 2 דיווח בשבוע שעבר כי מאות מטופלים שנקבעו להם ניתוחים לימים הקרובים ב"הדסה" קיבלו הודעה לפיה "אם קופת החולים שלכם לא תשלם לנו התעריף החדש והגבוה יותר בעבור הניתוח - תחויבו אתם במלוא העלות". בהתערבות מנכ"ל משרד הבריאות הוקפאה ההנחיה לחודש לצורך השלמת הדיונים עם קופות החולים. אלו טענו כי המרכז הרפואי "הדסה" הפר הסכמים עמם.

המרכז הרפואי הדסה מסר כי הדיונים מול הקופות ייערכו מבלי למנוע מהמבוטחים טיפול רפואי ומבלי שיידרשו לממן מכיסם את הפרש העלויות. לפי ההערכות, הדיונים יימשכו כחודש.

נושאים קשורים:  חדשות,  תרופות מרשם,  תרופות גנריות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
עדו
01.07.2013, 22:50

על משרד האוצר לחלץ את המרכזים הרפואיים הדסה בירושלים מהגרעונות/החובות הכספיים הכבדים הרובצים עליהם ובכך לרכוש בעלות ממשלתית עליהם המרכז בעין כרם יקרא ע"ש מנחם בגין והמרכז בהר הצופים יקרא ע"ש יצחק שמיר, כל זאת כדי להבטיח שירות רפואי נאות ומלא
לתושבי ירושלים והישובים הסובבים אותה.